Hrajte kasino zdarma bez registrace 2024

  1. živá Ruleta: Vysoký 5 hry přináší vzrušující střední rozptyl pokie s až 125,000, 00 v nabídce
  2. Nejvyšší Výhry V Loterii - Pokud se chcete setkat s mocným tygrem, musíte najít chrám někde na severu
  3. Bizzo Casino Bonus Codes 25 Euro: Pokud se stane, že jakýkoli naviják nebo více z nich má čtyři lepivé boxy, získáte další 3 bezplatná otočení jako cenu

Nove casino bonus bez vkladu

Automaty Grand Monarch Online Zdarma
Někdy může být příliš obtížné spustit funkci Roztočení zdarma
Automaty Eye Of The Kraken Online Jak Vyhrát
Místo toho budete muset po registraci vložit prostředky na svůj online kasinový účet
Všechny hrací automaty fungují na čipových kartách

Jak se hraje black jack

Automaty Bonus Bears Zdarma
Je to proto, že když hrajete online, vaše vyprávění se nestávají tak velkým problémem jako v reálném životě
Automaty Dino Hunter Zdarma
Máte zájem hrát zdarma výherní automaty
Casino Bonus K Narozeninám

pornjk, pornsam, xpornplease, joyporn, pornpk, foxporn, porncuze, porn110, porn120, oiporn, pornthx, blueporn, roxporn, silverporn, porn700, porn10, porn40, porn800, porn900

Ceny počítačových her

Na základě nedávné kauzy herního recenzenta Martina Holase a hry Numen se v internetových médiích a diskuzích protrhl pytel na téma pirátství a cen počítačových her. Nebudu se zabývat zmíněnou kauzou, ale chtěl bych přiblížit svůj pohled na český herní trh, cenách a související pirátství.

Softwarové pirátství je fakt, který je nepopiratelný a netýká se pouze chudých zemí východní evropy, kde nás bohužel stále ještě mnoho západních zemí řadí, ale týká se i ekonomicky vyspělejších států.  Je to dáno také tím, že v dnešní době, kdy je přítomnost vysokorychlostního internetu u domácího počítače považováno za standard, a nic nebrání tomu, aby si mohl člověk stáhnout několik gigabytů dat s ISO image hry během několika minut či hodin. Proč se vlastně počítačové hry, potažmo i jiný software kradou?

Na rozdíl od krádeže movité věci, kterou když někomu ukradnete, bude majiteli chybět, v případě krádeže software vlastně vytváříte pouze kopii a nikomu nic fyzicky chybět nebude. Také vás u toho nikdo nevidí a nechytá za ruku, na rozdíl třeba od krádeže v obchodě. Tento fakt pirátství hraje do karet.

Navíc v české, z drtivé většiny ateistické, společnosti s pozůstatky komunistického režimu (kdo nekrade, okrádá svou rodinu), je nízká morální zodpovědnost, kterou podporuje nízká kupní síla. Většina českých hráčů, kteří si hry nekupují, ale statují, uvádí jako hlavní důvod svého chování vysokou cenu počítačových her. V zahraničí s vyspělejší ekonomikou, jsou důvody odlišné, například, že hráč nechce čekat, až se dostane do obchodu a hru si pořídí a také když si ji stáhne a za týden zabrousí do prodejny, hru si tam zakoupí. Jsou hry v čechách skutečně tak drahé? Jak ovlivní cena her prodejnost a potažmo pirátství?

Dnešní herní novinky stávají v kamenných obchodech obvykle mezi 9-11 sty korunami ve verzi pro PC. V porovnání s průměrným měsíčním platem se tak jedná zhruba o 5% čisté měsíční mzdy, což určitě není částka zanedbatelná. Nicméně ještě před pár lety se hry prodávaly za cca dvojnásobek a reálná cena v poměru k tehdejším příjmům byla ještě vyšší. Už v té době mnoho lidí vykřikovalo, jak jsou hry drahé a kdyby stály polovinu tak si ji určitě koupí. Nicméně dnes, obdobně silná skupina tvrdí to samé a nezřídka se jedná o stejné křiklouny. Snížení ceny určitě některé lidi přesvědčila ke koupi, ale v průměru tisíc korun za hru je stále na českého občana hodně.

Chápu, že pro mnohé je takováto investice dost zásadní a opravdu si ji nemohou dovolit, ale proč musí hru krást, nikdo jim přece nenutí, aby hru hráli. Když nemají na auto tak si jej také neukradou. Trh přece nabízí spousty her za podstatně nižší ceny, byť se třeba nejedná o AAA tituly, ale mnohdy i béčková hra za dvě-tři stovky může poskytnout stejnou, ne-li větší zábavu. Pokud ale hráč trvá na konkrétním titulu, nemusí jej hrát okamžitě v den vydání. Pokud se nejedná o naprostý best seller, cena takového titulu půjde po čase zásadně dolů, hru si tak může koupit za rok či dva za poloviční nebo i třetinovou cenu. Může volit velice kvalitní hry z různých „classic“ sérií, které se prodávají za velice zajímavé ceny, může využít akčních slev elektronické distribuce (například vánoční slevy až 90% na Steamu).  Bohužel, zvláště mezi mladší herní obcí, která je na hráčském poli majoritní skupinou, se tady projevuje vliv jakési prestiže a společenské zajímavosti. Přece tento človíček nemůže svým pubertálním soukmenovcům týden po vydání hry říct: „já to ještě nehrál, woe“.

I přesto, že se dnes stává zvykem, že hry staré půl roku, nebo dokonce jen několik měsíců, snižují cifru uvedenou na cenovce zásadním způsobem, stále převládá mizivá morálka. Příkladem může být aktuální akce Xzone, kdy například hra tři měsíce po uvedení stojí 1/6 původní ceny. Nicméně ani tyto ceny s mnohými nepohnou a hru raději ukradou. Může se jít s cenou ještě níže? Přinese to konečně kýženou prodejnost a především zisk producentů? Kolik je tedy ta adekvátní cena za hru, když si lidé dávají tu práci s pálením filmů z trafiky za 50Kč a pirátí se hry za jeden dolar? Nemyslím si, že by drastické snížení cen přineslo kýžené ovoce.

Podívejme se na věc i ze strany vývojářů, distributorů a producentů. Ti samozřejmě nedělají charitu a chtějí na hrách vydělat (neřešme teď, zda dělba peněz mezi jednotlivé články řetězce je adekvátní či spravedlivá). Jelikož vývoj počítačové hry není zrovna levná záležitost, musí hra vydělat pěknou řádku peněz, aby se její vývoj a propagace zaplatila. Musí se odhadnout prodejnost hry, ze které pak může producent vypočítat náklady, za které se mu ještě vyplatí hru vyrobit. U velkých titulů se náklady na vývoj pohybují v relacích cca 20-30 milionů dolarů, pokud uvážíme marže prodejců, výrobu médií a distrubuci, při ceně 50 dolarů za hru se musí prodat alespoň milion kopií, aby se projekt zaplatil. Aby byl ze hry i zisk, který stojí za zmínku, musí se prodejnost vyhoupnout daleko nad milion prodaných kusů. Nicméně, kolik aktuálních her dosáhne hodnoty 1 milionu prodaných kusů a kolik jich toto číslo přiblíží dvěma milionům?

Pokud tedy distributor sníží cenu, třeba na polovinu, bude se muset prodat dvojnásobný počet kopií. Toto snížení ceny určitě přiláká další kupce, které nižší cena přesvědčí ke koupi, je ale trh tak velký, aby se snížením ceny poměrně zvedla prodejnost? Pokud by se to povedlo, zisk z prodeje bude stejný, jako kdyby se prodávalo za plnou cenu, jen s tím rozdílem že se prodá dvojnásob kusů, s čímž je spojeno více starostí s distribucí k prodejcům, vyšší náklady na výrobu médií, vyšší zátěž technické podpory, serverů atd. Navíc kdyby se hra stala neúspěšnou a prodejnost by zůstala silně za očekáváním, byla by ztráta daleko vyšší. Tento risk si musí producent hodně rozmyslet, obzvláště když se mnoho firem musí potýkat s finančními problémy a dochází na propouštění a rušení celých vývojářských studií. Z tohoto pohledu je tedy výhodnější prodávat méně za více, byť se tím daleko více podporuje nelegální scéna.

Domnívám se, že prostor pro snížení cen her tu určitě je, nelze však očekávat, že by se nějak zásadně změnily ceny novinkových her, ty mají za úkol vydělat si na sebe v co nejkratší době. Daleko pravděpodobnější je, že hry budou snižovat svou cenu v kratší době po uvedení a její snižování bude probíhat pravidelněji, což jde pozorovat na cenách starších her Ubisoftu, EA a aktuální akce Cenegy na Xzone, kdy se ceny několik měsíců starých AAA titulů blíží cenám bugetových her. Doufejme tedy, že se tento trend stane samozřejmostí a bude to mít pozitivní vliv na míru pirátství, byť tu pirátství v nějaké míře bude vždy.