Battle report: Daemons vs Tyranids

Schwambik a já jsme včera v Černém rytíři svedli bitvu na 1500 bodů o celkem 4 objectivy. Pokusím se sepsat můj první battle report pro 40dice.cz.  Pro Schwambika to byla první hra v 40k proti démonům v historii, pro mě zase první hra proti Tyranidům s tímto démoním buildem.

Chaos Daemons 1500 bodů

Mí Chaos Daemons:
2x 5 plaguebearers
3x 4 flamers of Tzeentch
Soul Grinder, phlegm
2x Daemon prince, mark of Tzeentch, bolt of tzeentch, daemonic gaze, instrument of chaos
4x herald of Tzeentch, chariot, bolt of tzeentch, master of sorcery, we are legion

Tato armáda je laděná proti SM a light vehicle armádám jako například IG, close combat armády, zvláště ty hordové jsou pro tento build noční můrou protože neobsahuje v podstatě žádný účinný counter-assault prvek.

Schwambikovi Tyranidi:

Hive tyrant, 2x tl devourer, armoured shell, old adversary….
Tyranid prime, lash whip & bonesword, …
2x Tervigon, catalyst, …
2x 10 Termagaunt, …
3x Hive guard
6x Ymgari genestealer
Doom of Malantai, mycetic spore
Trygon prime

I když počtem modelů je tato tyranidí armáda podprůměrná, spoléhá na Tervigony a jejich “mateřské” pudy a stále se v ní skrývá 28 woundů s T6, což i přes fakt, že veškerá má střelba připraví brouky o save, zůstává velký oříšek.
Terén byl na české poměry vcelku členitý a obsahoval pro brouky dostatečný cover, což byla pro démony další nevýhoda.

1.kolo
Štěstí přálo soupeři, který roll-off o začátek vyhrál a vzhledem k čtvrtinkovému deployi se rozhodl začít. Sice ztratil první kolo, ale výběr čtvrtinky byl pro tyranidy klíčový. Hive guardi, tyrant, tervigon a trigon začali v ruině v pravém horním rohu. Druhý tervigon, prime a dvě jednotky gauntů zaujaly pozici před ní. Prime s jednotkou gauntů se pak v prvním kole přesunuli do lesa, aby získali cover. Stejně tak učinil i tervigon, který se dostal až do ruiny vprostřed stolu. Druhý tervigon vyplodil 11 gauntů (pěkný začátek).

Deploy

Na řadu přišlo mé první kolo a rozdělení armády na poloviny. Preferovaná půlka obsahovala dva heraldy, oba prince, grindera a jedny flamery. Házím 1. Dobrá, bohové při nás dnes nestojí a uvažuji nad tím, zda démoni vůbec brouky ustojí. Umisťuji tedy dva heraldy, dvoje flamery a dvoje plaguebearery. PB zaujímají místo u objectivu v levém dolním rohu, jeden umírá na dangerous terrain, druzí padají k lesu na mé polovině stolu, kde je další objective. Heraldy dropuju do bezpečné vzdálenosti, naopak flameri provádí sebevražedný drop do bezprostřední blízkosti soupeře. Jedni padají těsně k lesu, ve kterém se schovávají gaunti s primem, druzí k hloučku 20 gauntů, v prvním případě padli přesně, v druhém lehce scatterovali, naštěstí do volného prostoru a stále dostatečně blízko. Breath of chaos zaúřadoval v řadách gauntů. Celkově jich padlo 18. Bodově sice nevýhodné, ale podařilo se zredukovat soupeřovu početní převahu. Heraldi se pak snažili o trofej v podobě tervigona zalezlého v prostřední ruině, bohužel díky coveru přišel jen o jeden wound. To bylo vše, co jsem v prvním kole dokázal.

Konec 1. kola

2. kolo
DV druhém kole se jeden zbývající gaunt dal na cestu k objectivu schovaném v pravé horní ruině. Hive tyrant a jednotka gauntů se vydává vstříc jedné jednotce flamerů, ke druhé si to míří trigon a prime se zbylými gaunty. Flameři podlehnou soupeřově střelbě. Tervigon uprostřed stolu plodí novou desítku gauntů. Na stole mi zůstávají PB a heraldi…

Začátek mého 2. kola

V mém druhém kole přichází jeden princ, grinder a další herald. Pro všechny jednotky volím konzervativní drop bez rizika scatteru do soupeře. Grinder končí na kopci v levém dolním rohu, princ po jeho pravici, herald u kopce v pravé horní polovině. PB se vydávají skrz lesem s plánem zničit jednotku gauntů, která probíhá kolem. Jeden z heraldů se pohne za les (není na fotce vidět) aby měl přímý výhled na hive tyranta, druhý se pohne za ruinu ve středu stolu, aby měl přímý výhled na trygona. Grinderova střelba byla velice nepřesná, princ ale dokáže uzmout jeden wound tyrantovi díky boltu, gaze soupeř s přehledem ustál díky 2+ save. Střelba z heraldů ale úspěch neslaví. Trygon dostává tečku, a umírá jeden gaunt doprovázený primem. PB útočí na gaunty uprostřed stolu a úspěšně jim nasekávají.

3. kolo Tyranidů

3. kolo
Tervigon uprostřed generuje 3 gaunty, druhý 10. U sloupů uprostřed stolu se objevují gendi a razí si cestu za heraldem u pravé střední ruiny. Taktéž na návštěvu přichází Doom k lesu s PB. Nicméně nemá co vysát. Zbylá soupeřova střelba byla neúčinná, vyjma rány hive guardů do grindera, znamenající penetraci. Grinder to ale hrdinně ustál – dostal shaken. Gendi si berou útok navíc a pouští se do heralda. Ten bohužel podlehá bez možnosti se pomstít. PB dořeší gaunty a konsolidují zpět do lesa (chyba, neuvědomil jsem si že doom vysává i v mé fázi…)

Mé třetí kolo začíná příchodem druhého prince, který se dropuje k soupeřově straně stolu mírně vlevo od středu, do hry přichází i poslední herald a padá k ruině na pravém středu. Dva heraldi střílí do gendů, jeden ale přežívá. Třetí herald pálí na dooma ale ten to v klidu ustojí. Nově příchozí DP ubírá dva woundy tyrantovi, druhý princ dává zářez tervigonovi na středu. Grinder lehce pročesává řadu gauntů a vrhá se je roztrhat zblízka. Jeden herald pak napadá genestealera v iluzi že ho svými 4mi útoky a furious charge zabije, což se ale nedaří.

Konec 3. kola

4. kolo
Trygon ve středu stolu vybíhá směr prince na mé straně stolu. Následují jej dvě jednotky gauntů. Prime a tři gaunti vytvoření v minulém kole se stahují ke středovému objectivu. Trygon se blíží k heraldovi loknutému v boji s gendou. Doom díky své schopnosti zabíjí dva PB a to i přesto že zalehávají a využívají 3+ cover. Následná střelba ukončí hmotný život princi, který se angažoval v tyranizování tyranta. Trygon následně útočí na heralda a ukončuje jeho život, poté konsoliduje směrem k PB schovaných u objectivu vlevo dole. Na druhého prince doběhne tervigon a dvě jednotky gauntů, ten však nezklamal a dostává pouze jeden wound. Grinder opět zredukuje počet gauntů.
V mém kole přichází poslední flamers. Skočí k ruině vpravo nahoře, aby si mohli poradit s hive guardy a tervigonem uvnitř. Bohužel scatter tentokrát selhává a končím v soupeři. Házím 3. A modří putují do lesa vedle dooma. Na dangerous jeden umírá. Zbytek umírá na doomovo vysávání. Jeden wound dostane i herald. Démonům začalo téct do bot a to zatraceně hodně… zbylí dva heraldi se snaží zničit dooma, bezúspěšně. Grinder dokončí likvidaci gauntů a konsoliduje vstříc soupeřově „hnízdu“ v ruině. Princ si v kombatu vede dobře, zabíjí několik gauntů, další umírají na fearless. Sám dostává další wound. Aktuálně to vypadá na prohru 2:1, pokud sundám dooma, pak na plichtu 2:2…

Konec 4. kola

5. kolo
Podstatné… trigon dokázal doběhnout k PB u objectivu, dva kluci ho ustáli, ale zabít ho neměli šanci. Doom vysaje posledního PB u objectivu. Soupeř drží dva objektivy a já žádný, wipe mu nedám. Vypadá to zatraceně zle. Vidím ale šanci na kontestace. Podstatné je aby princ v kombatu přežil, což se v soupeřově kole daří bez ztráty květinky a opět pročísne gaunty.
V mém kole nastává klíčový okamžik. Doufajíc v konec v pátém kole herald „skáče“ k objectivu ve středu a svou přítomností jej kontestuje, střelbou se ještě snaží zabít tyranta a prima, ani jedno se nedaří. Grinder se dává do mohutného běhu, následným assaultem se dostává do „doupěte“ kde zabíjí dva hive guardy a třetí umírá na fearless. Kontestován i druhý objective. Házím na to, zda se bude pokračovat. Jednička byla vítána.

Konec 5. kola – konec hry

Hra tedy končí v pátém kole. Na objectivy plichta 0:0. Soupeř však získává cca o 500 VP více, dle ETC hodnocení by pak tento výsledek znamenal skóre cca 12:8 pro tyranidy.  Vzhledem k tomu, že tyranidi jsou pro tuto armádu jedni z nejhorších soupeřů, jsem za tento výsledek více než rád, zvláště když už od začátku hry bohové démonům nepřáli a smůla se jim lepila na paty v podobě velice mizerné střelby.