Report z turnaje v ČR 12. 9. 2010

V Pražském Černém rytíři se konal další z pravidelně nepravidlených jednodenních turnajů. Tentokráte na 1500 bodů, na který se sešlo 9 hráčů. Sudého do party, ale nehodnoceného do výsledků zajistil Patrik.

Na turnaji jsem hrál Chaos Daemons, konkrétně Tzeentche a Nurgleho. Primární zaměření armády je proti SM (Gregovo: And They Shall No Armor Save) a lehkým vozidlům. Díky malému počtu modelů (29) se jedná o armádu nevhodnou proti hordě a také proti CC armádám. Démoni byli na turnaji nejméně početní.

Obligátní sestava na 1500 bodů:
2x 5 plaguebearers
3x 4 flamers of Tzeentch
Soul Grinder, phlegm
2x Daemon prince, mark of Tzeentch, bolt of tzeentch, daemonic gaze, instrument of chaos
4x herald of Tzeentch, chariot, bolt of tzeentch, master of sorcery, we are legion

Deploy soupeře v první hře

1. hra
Anihilace  s 12“ deployem. Los mi předurčil asi nejhorší možnou armádu, která se na turnaji objevila Orky s přesilou 3 na jednoho.

Soupeř hrál tři dvacítky boyz se shootama a nobem, 8 warbikerů s motorizovaným warbossem, 10 lootas s mekem a SAG, 3 killa kany a dva deff dredy.

Sebevražda

Bohové byli na mé straně a umožnili mi vybrat si začátek, který jsem okamžitě delegoval na soupeře. Bohužel už nepřáli v požadované první várce příchozích démonů, chtěl jsem nasadit grindera, oba daemon prince, jednoho heralda, dvoje flamery. Smůla… Dobrá tedy, musí se hrát s tím, co mi bylo naděleno. Jedni PB padají za soupeře, poblíž lootas, napodobují je jedni flameri. Druzí PB se trefují do soupeřovy jednotky a končí to tím že jsou umístěny soupeřem na vzdálený kopec, který byl pro účely turnaje brát jako difficult, takže jsem musel házet dangerous terrain, kluci to ustáli. Jelikož se mi situace zdála neřešitelná už od začátku, chtěl jsem zničit to na co jsem se opravdu cítil – a to sice kany s dredíky. Tři charrioty tedy dopadají za jejich záda napůl mezi hranou stolu a svými cíli. Naštěstí scatter kostka chtěla a dopadl jsem vždy s hitem. Tím se ale štěstí vybralo. 3 heraldi dokázali jednu kanu akorát šejkovat, flameri z velké části vybili lootas. A teď začaly jatka. Walkeři nabrali heraldy, kteří jim nic nemohli udělat, na jednoho z nich se ještě usmála pozornost motorkářů, kteří po cestě ukázaji že orci jsou střelecká armáda, která střílí zhruba stejně jako mariňáci. To, co soupeř předvedl  ve střelbě, bylo neuvěřitelné. Příchozí démoni z rezerv zaplnili akorát místo na orčí střelnici aniž by dokázali něco výraznějšího udělat a ani se jim moc z těch rezerv nechtělo. Grider přišel až v pátém kole a byl to také jediný model, který mi na stole na konci hry zůstal.

Dokázal jsem tedy zlikvidovat jen jednotku lootas s big mekem, redukovat dvě jednotky boyz pod polovinu, stejně tak motorky. Výsledek znamenal těžkou výhru orků. Nicméně do hodnocení je zapsán výsledek 3:17.

2. hra
Domácí objektivy, čtvrtinky. Dostávám na stůl Necrony. Proti této armádě jsem si velice věřil. Jednak se stačí zaměřit na zredukování počtu warriorů a dosáhnout phase-outu, a také, že absence savu proti mé střelbě bude soupeře bolet i přes will be back.

Soupeř nasadil 3 desítky warriorů, dvě trojky destroyerů, dva jednotlivé heavy destroyery, pěšího lorda s orbou, lorda na destroyerovi s kosou, 4+ invulem a nějakými drobnostmi, tomb spydera a 10 scarabů.

Heralod of Tzeentch

Tentokrát vyhrává iniciativu soupeř a volí si čtrtku poskytující nejvíce coveru. Jedni warrioři s lordem končí v ruině, kde je zároveň i objektiv, další jsou roztažení v lajně v maximální možné vzdálenosti (flameři jsou velký strašák). Mezi tím se pohybují destroyeři, tomb spyder a druhý lord, který se připojil ke scarabům. Celkově se roztahuje po čtvrtince a znemožňuje kloudný dopad do zad. Do své preferované části volím dvoje flamery, jednoho daemon prince, dva heraldy, grindera. Bohové při mně stojí. Flameři přistávají k k warriorům, zbytek se drží v dostřelu někde na středu stolu. Střelbou heavy destroyery, jednu jednotku destroyerů, která se již nezvedá (byla daleko), z druhé zabíjím dva. K tomu nějaký menší počet warriorů. Nebyl to špatný výkon. Na WBB se zvedl jeden destroyer a pár warrů. Následovalo kolo přestřelky kde opět pár necronů končí své působení, démoni dostávají nějaké ty woundy a jedne flamer umírá. V dalších kolech došlo k imobilizaci grindera, který navíc přišel o střelbu a byl tak zcela neškodný. Destroyer lord se scaraby si podali oba daemon prince. Holt jeho kosa je démoní smrt. Jedni plaguebeareři obsazují objektiv v mé deploy zóně mimo centrum dění. Druzí se přidávají do lovu necronů. Flameri měli za úkol eliminovat jednotku v ruině. Při dropu však dopadají do soupeře a jsou opožděni, démoni začínají pociťovat dopady necroní střelby a rýsuje se hra na plichtu. V pátém kole opět přicházejí flameri a dopadají velice těsně k okraji stolu, nicméně stále dost blízko ruině a warriorům v ní, které se podaří všechny zabít a jelikož další waři byli daleko nemohli se zvednout. Soupeř je pod phase-out limitem a nedrží, na rozdíl ode mne žádný objektive. Vzhledem k debaklu z prní bitvy se ale potřebuji zahojit wipe soupeře. Házím na pokračování hry a to se daří, takže necroni na začátku 6. kola fázují a získávám tak výhru 20:0. Musím uznat, že to byla výhra velice vydřená.

Prince to zaválo blíž než jsem chtěl

3. hra
3 objektivy, dawn of war, naszuje se ale HQ a 2x heavy, nikoli troop. Opět nepřející match-up v podobě dalších orků. Tentokrát s přesilou téměř 4 na jednoho. Po tom co mi předvedli orci v první hře jsem nastupoval do hry s vidinou velkého orčího výprasku.

Soupeř hrál dvě třicítky boyz s nobem, jedna měla shooty, druhá sluggy. U shoota boyz byly i big shooty, dále pak 10 komanďáku, nějaká ta burna a kleště. 12 lootas, 10 tankbustas, 2x dvě deffkopty s raketama, big mek se SAG, battle wagon ověšený zbraněmi a deffrolou.

Opět nechávám soupeře začít, nasazuje a rovnou odehrává prvé kolo. BW končí zhruba veprostřed stolu po boku big meka se SAG, stejnou pozici zaujímají dvě dvojky deffkopt. Lootas zalézají do lesa, zbytek vychází a běží v před roztroušeně po celém stole. Přeji si grindera, oba prince, dva heraldy a flamery, bohové opět podpořili mé plány. Bohužel přesnost už nebyla dostačující a warp posílá mé prince blíže soupeři než bych si přál, flameři, kteří měli v plánu eliminovat lootas v lese se ve warpovém víru ztatili zcela. Inu dobrá, jeden z heraldů boltem zabíjí bigmeka a očesává kopty. Grinderova placka a kanón redukuje třicítku slugga boyz o třetinu, jeden z princů ničí battle wagon, další s podporou heralda kropí další pěchotu. V celku úspěšné první kolo, ale škoda těch flamerů.

Deffkopty se pouštějí do své práce a snaží se zničit grindera, ten díky střelecké impotenci orků bez škrábance pokračuje. Střelba boyz, komanda a lootas zraňuje oba prince, ale ti se nedají. V následném assaultu však nedokáží přívalu ran odolávat, nicméně dokáží přežít, což pro mne nebylo zrovna ideální. Rezervám se dvakrát nechce. Grinder jde psychicky podpořit prince a střílí po lootas v lese a spolehlivě míjí. Heraldi využívají zničeného BW jako krytu proti střelbě lootas a pročistí deffkopty, ale soupeř opětuje palbou shoota boyz kteří se řítí vstříc démoní hrozbě. V počtu střel dokáže i orčí střelba nepříjemně štípat. V mém kole zhynou princové. Následně zbylí komanďáci nabíhají heralda a vrhají se vstříc krutým Grinderovým kleštím. Zabíjí několik orků, nob s klawou však nedokáže prorazit a další orkové padají díky fearless. Do hry pak přicházejí další flameři a dokáží se zbavit lootas. Boyz na druhé straně opět běží, aby se zapojili do probíhající bitvy efektivněji. Grinder opět odolává klepetům, tentokrát se však připojily druhé od komandos, kteří se stihli vypořádat s heraldem. Opět si vybírám daň v řadách orků a boyz se dávají na útěk bez možnosti sjednocení. Komandos nakonec grindera pokoří, ale zbývají jen dva s nobem. Soupeř má na konci svého 5. kola zbytek komandos, tankbustas a třicítku orků a démoni kromě mrtvých princů ztráty příliš nepociťují, 3 heraldi jsou ve hře, stejně tak plaguebeareři, kdy jedni drží objektive poblíž mé hrany stolu, druzí v předchozím kole padají do ruiny (heroicky vydrželi střelbu lootas), kolem které právě probíhá třicítka boyz, která svým chvostem také drží jeden. Padají mi poslední flameři kterými chci redukovat počet boyz, ale z warpu se vynořují daleko, nicméně dost blízko na to aby vygumovali tankbustas. Dva heraldi se vydávají na lov zbylých komandos, které nakonec redukují jen na noba, který ale morálně odolává. Druzí flameri se dostávají k boyz alespoň na dostřel warpfiru a společně s třetím heraldem do nich šijí, pár jich umírá. Do toho vběhnou PB několik orků vezmou sebou, jeden PB dokonce boj ustojí. Naštěstí bohové opravdu chtěli a pokračovalo se šestým kolem, v něm se orkům podařilo zabít posledního nurgláka, čímž se otevřeli mé střelbě. Dvě jednotky flamerů a jeden herald si vybrali krutou daň, kdy zůstal zraněný nob a tři orkové. Zbylí pralidi si poradili se schovávajícím se nobem komanďáků. Do orků  nabíhají 4 flameři, kteří je se štěstím zabíjejí.

Hra v 6. kole končí wipem orků a já si nevěřícně připisuji dalších 20 bodů do celkového hodnocení. Ještě pár takových her a přestanu tvrdit, že tahle armáda si s kombatní hordovou armádou neporadí.

Celkově jsem tedy uhrál 43 bodů, což není vůbec špatné skóre, zvlášť když první bitva dopadla kriticky. Někteří kolegové ještě dohrávali a tak sleduji průběžné pořadí, které mne vysazuje na první místo v celkovém hodnocení, nicméně ve hře jsou dva další potenciální vítězové, kteří právě mezi sebou svádějí nelítostnou bitvu, která nakonec dopadá výsledkem 12:8 a v celkovém součtu bodů oba dosahují skóre 39 bodů. Výsledek prvního standardního turnaje mě tedy velice potěšil a navnadil na další hry s démony.