Ogr Cubb Klarach 9.-10.10.2010

Na turnaj se sjelo celkově 38 hráčů, což je oproti minulému OC velice pěkné číslo. Rozhodl jsem se hrát za Démony, svou obvyklou sestavu Tzeentch+Nurgle.

Démoni:
4x herald of tzeentch, chariot, bolt of tzeentch, we are legion, master of sorcery
3x 4 flamers of tzeentch
2x daemon prince, tzeentch marka, bolt of tzeentch, daemonic gaze
Soul Grinder, phlegm
2x 5 plaguebearers
2x 5 horrors of tzeentch, jednou s bolt of tzeentch
2x 4 screamers of tzeentch

O funkci armády jsem již na 40dice napsal dost, nebudu se tedy opakovat a přejdu rovnou na popis jednotlivých bitev.

1 bitva, pitched battle, capture and control. Soupeř Naire s Eldary
Avatar
Farseer, doom, guide
2x wraithlord, bright lance
3x war walkers dva scatter lasery každý
3x 3 guardian jetbike
10 Guardians, warlock
3x Fire Dragons, jednou 5, dvakrát 6, serpenta, s lancou

Úvodní bitva o domácí objektivy s, pro mě nepříliš známou armádou (proti Eldarům jsem hrál hodně dávno a v zcela jiných sestavách). Můj objektiv umisťuji do ruiny poblíž mé strany stolu. Soupeřův je v pravém horním rohu za lesem. Vyhrávám iniciativu a nechávám soupeře začít. Ten nechá v rezervách jedny bajky a všechny serpenty. Jeden wraithlord je vlevo v ruině. Guardiani, war walkeři, druhý wraithlord a hrdinové začínají v lese. Jetbiky u hrany stolu, jedny vlevo, druhé vpravo. Prvé kolo eldarů bylo jen o turboboostech bajků. Mě v prvém kole přichází dvoje flameri, princové, heraldi, PB a screamers. První flamery chci k lesu, kde je soupeřova podstatná a tvůrčí část armády. Scatter a končí mimo stůl – jsou zničení. Druzí na stejné místo a opět scatter o 7“, naštěstí zůstávají v slušné pozici jen v jiném úhlu. PB jdou do ruiny s objektivem, opět scatter a končí asi 5“ od ruiny. Screamers za ruinu a opět scatter – do úrovně ruiny. DP odhadem 15“ od lesa, opět scattery, naštěstí celkem bezvýznamné, horší byl první z heraldů. Ten končí po scatteru 12“ na vedlejším stole a soupeř jej umisťuje dle svého uvážení. Končí tak u ruiny vpravo, kde už se na něj těšil wraithlord. Druhý herald chce k démon princům. Scatter o 11“ asi 5“ před les. Hit na scatter kostce mi musel někdo vyměnit za šipku. Flameři foukli do lesa. Dávají dva woundy wraithlordovi, zabíjí 9 guardianů a jeden wound farseerovi k nim připojenému. Byla to pěkná čistka. Zbylá střelba byla nepříliš účinná. PB si popoběhli k ruině.

Soupeřovo druhé kolo bylo vražedné. Nejdříve přišla jedna serpenta s fire warriory a farseer seslal doom na walkery, guidou vybral heralda. Který asi 20 woundů prostě usejvovat nezvládl. Wraitlord vlevo v ruině si doběhl pro heralda, který mu nemohl ublížit ale odolal mu zhruba tři kola. Druhý vpravo s pomocí zbylého gardianova a farseera zlikvidoval flamery. Jetbiky opět boostily. Mé druhé kolo a do hry přichází grinder. PB se stáhli k objektivu. Jeden DP sestřeluje serpentu, Grinder pak kosí jejich obsah blastou. Zbytek nijak úspěšný. Soupeřovo 3. Kolo opět v režii Farseera a walkerů, tentokrát zaměřeni na jednoho z princů, který opět mizí. Přichází zbylé serpenty. Zbytek eldarů pak likviduje screamers, kteří už začali být potenciálně nebezpeční a strhli na sebe zbylo střelbu a pozornost Avatara. Mě přišel herald, PB, screamers a horroři. Herald vcelku do bezpečí, opět ale s brutálním scatterem. Horriři, PB a flameřik lesu. PB kupodivu s prvním hitem. Screamers zhruba mezi obě serpenty. Střelbou imobilizuji jednu ze serpent. Zabíjím nějaké jetbiky. Wounduji Avatara. Herald je poražen wraithlordem. Ve čtvrtém kole přichází jetbiky zcela na pravém kraji stolu. War walkeři sundávají jen dva PB, jelikož Farseer poprvé nehodil doom a zbylé woundy sejvují nebo ustávají přes feel no pain, poté do PB assaultují, naštěstí to ustáli, ustáli to i walkeři. Druhý wraithlord nabírá horrory. Osádka imobilizované serpenty ničí screamers. Neimobilizovaná serpenta se řítí dopředu středem stolu, z ní vystoupí fire warrioři a meltami zničí grindera. Avatar zvládne assaultovat PB v ruině. Dva zabíjí, ale zbylí mu dají další wound, nevypadá to teď dobře. Mě přichází horror a flameři, kteří přistávají poblíž zbývajících jetbiků, které likvidují. Soupeř už nemůže získat objektiv, ale aktuálně můj kontestuje a hlavně je v boji s mou troopou.  Daemon Prince jde pomoci PB, bohužel si vybral svou chvilku a nebyl schopen Avatarovi ublížit více než jedním woundem, ten bohužel zabíjí zbylé PB. Zbývající herald likviduje část fire warriorů, kteří zničili grindera a násleně je assaultuje, což je lepší než je nechat střílet. V pátém kole umřou PB bojující s war walkery, boj prince s avatarem je opět nevýživný. Stejně tak chybí kalorie u bojů horroru s farseerem a wraithlordem. Střelbou jsou redukování flameri, kteří sice dají 6 hitů walkerům, ale bohužel jediný glance končící shaken resultem. Bitva končí po pátem kole taktickou plichtou, se kterou jsem, vzhledem k naprosté smůle na scatter a částečně i střelbu, velice spokojen.

Bohužel jsem hned na začátku hry udělal chybu, která byla tou největší v celém turnaji. Díky neznalosti Eldarů jsem se snažil flamery v první vlně vyčistit pěchotu a neuvědomil si potenciál scatter laserů na walkerech vyboostěných farseerem. Byl jsem schopen dát jim 9 hitů s glance na 4+ v prvním kole bez coverů. Příště budu chytřejší.

Výsledek: 2:2, 760:1457 VP

2. bitva, dawn of war, anihilace. Soupeř Plešoun s Nurgle Chaos Space Marines

Chaos Lord, mark of nurgle, palaquin, combi-melta, daemon weapon
Geater Daemon
3×7 Plague Marines, mark of nurgle, 2x meltagun, champion s fistou, rhino
2x Blight Drone (IA7), mawcanon-phlegm+vomit, reaper autocannon
2x 2 Obliterators
Land Raider, 2x tl. lascannon, tl. heavy bolter

Nechávám začít Plešouna. Ten deployuje jedny Plague Mariňáky do lesa vlevo. Druhé do zákopů vpravo. Z rezerv pak v prvém kole přichází rhino s třetími PB, Lord s osobním transportním Land Raiderem a oblíci. Vše na pravé straně. Drony boosti doprostřed stolu. Mě jdou dva heraldi, dva princové, dvoje flameri, screameři a horroři. První flameři padají vedle na stůl a jsou zničení. Druzí chtějí k zákopu, ale opět scatter, naštěstí nepříliš daleko. Horroři spadnou mezi rhino LR, oblíky a zákop. Zbytek už je konzervativnější, jeden princ a herald poblíž jedné z dron, zbytek k soupeřově okraji, zhruba veprostřed stolu. Flameři zabíjí jen tři PM, bohužel byli dost daleko na to, aby do jednotky naházeli více woundů. Zbytek střelby končí naprostým nezdarem a tento trend se nese celou bitvu. Ve druhém kole umřou horroři a flamery nabere lord, který vystoupí z LR a kombat který ustojí bez ztrát, naopak lordovi dají wound. Drony opět hrají na honěnou. PM z lesa woundují jednoho prince, který je poblíž. Ve druhém kole přichází obě jednotky PB, zbylí horror, screamers. Jedni PB k rhinu, druzí se stejným cílem scatterůjí a rhinu jsou tak dál. Flameři padají k oblíkům. Screamers cca doprostřed stolu. Flameři dýchají na obliterátory, z 6 hitů házím jeden wound. A jediné co zvládám je zabít několik PM v lese. Zbytek byla naprostá tragédie, když už padl hit, tak už ne wound. Lord si poradí s flamery. Oblíci zničí další. PM vystoupí z rhina, pobijí mé screamers. Druzí Oblíci lascanonama češou prince na druhé straně stolu. V dalším kole mi z rezerv přichází zbytek. Horroři jdou k mariňákům, co vystoupili z rhina. Bohužel další scatter je posílá do soupeře a hra pro ně končí. Podobný osud potkává i jednoho heralda. Zbytek bitvy se nese v duchu mých mizerných hodů, a když už něco prošlo, tak soupeř slušně sejvoval nebo házel feel no pain. Největší úspěch bylo zredukování PM v lese na posledního. Bitva končí anihilací démonů do posledního.

I když z mé strany šlo o naprosto mizernou bitvu, díky naprosté smůle na kostky, nesla se hra s Plešounem ve velice příjemném duchu, který mě obdivoval, že jsem z průběhu nebyl rozladěný, nenadával ani neházel kostkama.

Výsledek: 0:4, 184:1800 VP

3. bitva, spearhead, siege ground. Soupeř Petr Miškovský, Chaos Space Marines
Daemon Prince, mark of slaanesh, křídla, lash
Dreadnought, multi melta
5 terminators, chainfist, icon of slaanesh?
10 chosen + nějaká výbava?
10 Thousand sons   
10 Chaos space marines + výbava, rhino
Alespoň odhadem, přesně si tu sestavu nepamatuju, pohromadě jsem ji nikdy neviděl, nebyla to nabarvená armáda, takže ani vizuálním dojmem jsem ty figurky nerozeznával.

Dva objektivy jsou zhruba v polovině stolu na otevřeném prostranství. Jeden v ruině vpravo dole. Poslední v zákopech. Prohrávám iniciativu a musím začít. Soupeř nechává vše v rezervách, takže na stůl přicházím jako první. Dropuju tedy zhruba na pomyslnou dělící čáru stolu, víceméně přesně, na potvoru, zrovna v době, kdy mi to vůbec nepotřebuju. Přišli tři heraldi, jeden princ, grinder, dvakrát flameři a horroři, kteří úmyslně padají k objektivu v zákopech. Soupeř nemůže v prvním kole dělat nic, takže rovnou začnu kolem druhým. Z rezerv nic nepřichází. A já se jen lehce hýbu směrem kupředu. Soupeři přichází rhino s mariňáky, prince, defiler a jeden obliterátor z deepstriku. Ten skáče grinderovi do zad a i když meltou penetruje, hází následně jedničku. Defiler naběhne horrory, kde umře jen jeden a princ moc neprovede, stejně jako rhino. Mé třetí kolo přijdou horroři, kteří jdou do ruiny k objektivu, PB k objektivu vlevo, všichni screameři, jedni doprostřed, druzí vpravo nahoru – poblíž rhinu. Do bezprostřední blízkosti padají poslední flameři. Přijde také princ, kterého posílám napravo zhruba doprostřed šířky stolu. Herald, který se pohne blíž rhinu ho dokáže wreknout.  Mariňáci uvnitř vystoupí, bohužel se za rhono vlezli dostatečně na to, aby je mohli vidět flameři. Zabiju obliterátora, dám tři woundy do prince. Zbytek drží pozice a připravuje se na příchod dalších chaosáků Soupeři přijdou Thousand sons, chosen z levé strany, dredy a oblík, který skáče doprostřed stolu a i přes scatter dopadá bez ujmy na zdraví. Následně vystřelí a naběhne jednoho heralda, který boj ustává. Chosen běží z levé strany a nabíhají PB, kteří to neustojí. Mariňáci z rhina assaultem zničí flamery. Horroři v kombatu s defilerem drží. V mém 4. Kole přijdou PB, padnou k objektivu uprostřed stolu. Část armády ničí chosen,  Screamers zeprostřed stolu boosti k defilerovi. Flameři se blíží nepříteli. Druzí sceamers napadají dreda. Na šestku trefí jeden a po penetraci bohužel házím 1. Herald v kombatu dokáže zrušit oblíka.  Další herald s podporou prince dokončí Marinky vyklopené z rhina. Umírají horroři a screamers. Soupeři přichází terminátoři. DS do ruiny k horrorů, padá scatter o 11“ a asi 2mm od kraje stolu. Storm boltery zabijí jednoho horrora v ruině. V pátém kole jedni flameři zabijí 8 Thousand sonů a assaultují je. Jednoho zabijí, ale sami utrpí ztráty. Druzí flameři se snaží glancovat dealera, bohužel jen glance. Horroři v ruině už termoskám neutečou, zkusí je alespoň pokropit, a jedna umírá. Soupeřův dred odrovná jednoho z heraldů, defiler redukuje PB držící středový objektiv. Jinak nic významného. Nicméně pokračujeme 6. Kolem. Terminátoři vymlátí horrory v ruině, ti ale jednoho zabijí, defiler se pokouší zabít PB u objektivu, ale ti přežívají. Mě umře ještě jeden flamer na útoky od Thousand sonů. Mě se podaří imobilizovat dreda a tím hra končí.

Má výhra, což, vzhledem k rosteru a hlavně ponechání armády v rezervách, kdy jsem měl dostatek času vypořádávat se s nově příchozími posilami, nebyl velký problém. Škoda, že se nešlo do dalšího kola, měl jsem reálnou šanci na wipe a jeden bodík v celkovém hodnocení nakonec znamenal 5 míst dopředu v generálovi.

Výsledek: 3:1, 1233:683 VP

4. bitva, capture and control, down of war. Soupeř Madhamster, Imperial Guard
Leman Russ Executioner, HB sponsons, heavy flamer
Leman Russ Battle Tank, HB sponsons, heavy flamer
2x 2 hellhound, heavy flamer
Vendeta
3x 10 veteránů, nějaká výbava, chiméra, heavy bolter, heavy stubber
10 pěších veteránů ?
Primaris Psyker
Commissar?

S Křečkem už jsem s démony v podobné sestavě hrál. Tehdy, díky nestandardnímu scénáři vyhrál, byť mu zůstal jediný model s jedním woundem. Měl jsem mu tedy co vracet. Opět jsem měl možnost nechat soupeře začít hrát. Vozidla tedy v prvním kole zaujala pozici, vesměs v lajně podél hrany. Lemani vlevo, hellhoundi uprostřed, vendety vpravo. Jedna jednotka obsadila ruinu, kde byl mimo jiné objektiv. Začínám s deployem. Přichází preferovaná půlka. Jedni flameři se poroučeli ze stolu a umřeli.  Dva princové a heraldi dopadají na pravé křídlo podpořeni horrory a screamers. PB jdou do zákopu s objektivem, jeden umírá na dangerous. I přes night fight palbou ničím vendetu, imobilizuju chiméru a dávám imobilizaci jedné squadě hellhoundů. Poslední princ z obav, že by nemusel vidět, střílí do té samé squady a opět imobilizace. Škoda že jsem neměl odvahu střílet asi o 3“ dále (což bych dostřelil i viděl). Křečkova střelba zabíjí jednoho heralda a horrory. Jinak nic. Mě v druhém kole přijdou flameři a PB. PB jdou k zákopům. Flameři k ruině kde kromě psykera eliminují všechnu pěchotu. Screamers wreckují další chiméru. Další má střelba je neúčinná. Ve třetím kole pěchota z wrecknuté chiméry zabíjí screamery další střelba a zabíjí heralda vpravo. Hellhoundi se snaží upálit PB, kteří ale hrdinně přežijí. Psyker cosi kouzlí na flamery, ale ti vše sejvují. Následný assault znamená jeho smrt. Přijde mi další herald, který jde na střed stolu. DP střelbou ničí (opět imobilizace) hellhounda z plné squady. Druhý DP už střelbou zbylému nic neprovede. Později ho ale zníčí v kombatu. Nově příchozí herald louskne zbylou plně funkční chiméru a flameři smáznou její obsah. Ve čtvrtém kole křeček wounduje jednoho prince a snaží se mi vším zbylým zabít PB, kteří bez váhání zalehávají a přežívají A zabíjí všechny flamery. Mě záhy přijdou noví, kteří chtějí zničit pěchotu z jedné z chimér, ale letí ze stolu. Křeček je pak umisťuje do lesa vedle zákopů. Stejně jsou na tom horroři.  Screamers dopadají poblíž lemanu. Poslední herald z rezerv společně s grinderem padají k ruině. Střelbou nic extra nezvládnou. Druhý herald ničí posledního hellhounda, exploduje, což ho ale odkryje gardistům za ním.  Páté kolo opět zahajuje střelba po PB, kde jeden umírá. Na střelbu pěchoty umírá herald. Já ženu horrory, prince a flamery hrdinně dopředu, střelbou ničím poslední křečkovu pěchotu a screamers ničí Executioner, grinder battle tank. Pokračuje se dalším kolem. Chiméra zabíjí dva PB. Já se opět přibližuju. Pálím, čím se dá, výsledek je shaken chiméry. Házím a pokračujem 7. Kolem. Kde garda nemůže nic dělat a já imobilizovanou chiméru ničím. Hra tedy končí v 7. Kole wipem gardy.

Výsledek: 4:0, 1800:1030 VP

5. bitva, siege ground, pitched battle. Soupeř Oldík, Space Marines
Lysander
Marneus Calgar
5 Tacticals, boltery
5 Scouts, sniper rifle, Telion
5 Assault Terminators, HT/SS
3x Grey Hunters v terminátořím, psy cannon (netuším jak se tam dají dostat, ale byli tam)
Venerable Dreadnought
Land Raider, Chronus
2x Thunderfire cannon

Oldíkova hvězdná liga. Vyhrávám iniciativu a nechávám ho začít. Na stole je LR s taktikálou a Calgarem, thunderfiry, jeden v lese, druhý v ruině vpravo a dred, v lese vlevo. Zbytek zůstává v rezervách. Mě padají flameři mezi thunderfire a LR, druzí málem ze stolu u dalšího thunderfiru. Princ a herald vlevo k dredymu. PB na objektiv v lese, Horroři bohužel k LR. Jedni flameři pokoušej LR, bez úspěchu, druzí střelbou z warpfiru do thuderfiru ve fortifikované ruině dávají dělu glanc, který Olda sejvne. Herald s princem vlevo ničí dreda i přes přehoz na damage chart, poprvé 6, potom 4 ale AP1. Oldíkovi v druhém kole přicházeji TH/SS termosky, padaji k raideru uprostřed. Zabíjí flamery u LR, jinak vesměs žádné škody. Já v druhém kole likviduju oba thunderfiry. A grinder padá na levé křídlo. Herald mi skatteruje zase mimo a Olda vtipkuje jak je skvělé hrát proti démonům, že na to aby umřeli si vystačím sám. Další vývoj hry už nenám zcela jasný. TH/SS termosky vyštípou PB z objektivu, na který se dostanou skauti z outflanku. Mí PB drží objektiv na levém křídle. Lysander zabíjí jednoho z heraldů, na druhém se pak zasekne do konce hry. Calgar dostane 3 woundy a s posledním woundem dlouho bojuje s horrory. Screamers umírají vždy dřív, než něco udělají, boltem od prince ale LR imobilizuji. Greyhunteři přichází až ve čtvrtém kole opět doprostřed, kde okamžitě zničí flamery díky psycanonu, později dávají 2 woundy do prince, nakonec ale umřou. V pátém kole obětuju střelbu jednoho DP, který běží kontestovat objektiv. Pokračuje se šestým kolem, kde DP dostává neskutečnou čočku, ale hrdinně přežívá s posledním woundem, na triku má několik mariňáků, zbylé si ale netroufá assaultovat. Podaří se mi díky turboboostu kontestovat objektiv držený skauty a herald úspěšně drží Lysandera.

Hra byla velice zajímavá, zvlášť přítomnost psycanonu, který bere démonům save byla velice výživná. Po šesti kolech výhra na objektivy 1:0, ale za cenu velkých ztrát.

Výsledek: 3:1, 840:1400 VP

Obhajoba objektivu

Celkové skóre 12 bodů do generála a 4817 VP, což znamenalo 11. místo v generálovi a překvapivě 5. místo v overall hodnocení, kde mě 8,5 body vyšvihlo barvení. Vzhledem k tomu, že se jedná vesměs o těžkou wash derby, bylo to opravdu překvapení velice milé, holt wash démonům sluší. Zajímavé také je, že s 12 body v generálovi se dělilo celkem 9 hráčů od 6. do 14. místa, kde o pořadí rozhodly victory pointy. Na pomyslnou bednu stačilo uhrát 13 bodů a rozhodovaly by VP. Jistota pak byla ve 14 bodech, což je oproti minulému OC pokles.

Překvapením bylo, že se na turnaji objevili daemon hunteři a dvakrát necroni, kteří si v Popelkově rukou vedli velice dobře. Stejným překvapením bylo, že nové kodexy, konkrétně Tyranidi, SW a BA se objevili na turnaji pouze po jednom hráči od každého kodexu, což ještě dokážu pochopit u tyranidů, kde sestavit univerzální funkční turnajovou mašinu není snadné, ale u vlků a BA je to zvláštní, taktéž mě zarazily výsledky gardistů. Nejlepší gardistický generál byl až na 12 místě a zbytek se plácal v druhé polovině výsledkové listiny.

Turnaj byl zajímavý, zábavný a po prvním nevydařeném dni, byl pro mne i úspěšný, s ohledem na to, že démoni nejsou považováni za silnou armádu a můj hodně specifický build, který ale fungoval přesně tam, kde měl – mašina na vozidlovou gardu. Také byl poučný, zvláště v případě bitvy proti Eldarům.