Report z Patroly v Černém Rytíři 31. 10. 2010

I když jsem nedávno psal svůj názor na Orky, pro formát Combat Patrol mi přijdou jako velice zajímavá armáda. Jelikož jde o značně omezený formát a každý model ve hře je velice cenný, zelená horda tvořená pouze základními orky nabývá na síle, jen málokterá armáda se dokáže s jejich potenciálem poprat.

Pro neznalé tohoto formátu ve zkratce to důležité. Hraje se na stolech 4×4 stopy, 400 bodů, dovolena je max. 1 HQ a heavy volba,  armor save nejlépe 3+, invul. nejlépe 4+, modely s max 2 woundy, vozidla se součtem armoru menším 33. Hraje se vždy anihilace, počítají se victory pointy, nikoli killpointy.

Za každou hru bylo možno získat až 4 body. Vítěz bral 3, poražený 1. Pokud došlo k WIPE soupeře, vítěz získal body 4. V případě plichty (rozdíl max. 80 victory points) oba hráči po 2 bodech.

Na patrole jsem hrál jednoduchý orčí roster:
26 a 27 boyz, slugga, choppa, nob upgrade, power claw

Zajímavější by byly určitě shooty, což by značně zvedlo střelecký potenciál armády, shoot ale nemám k dispozici dostatečný počet a už vůbec nejsou nabarvené.

1.kolo, Majkol s Space Wolves, pitched battle
Majkol hrál sestavu, Lone Wolf s wolf claw a plasma pistolí, 2x jednoho Thunderwolfa s power weapon, 3 longfangy s 2x bazukou,  pětku greyhunterů s flamerem, razorbacky s heavy bolterem a rhino.

Majkol vyhrává iniciativu, long fangové si sedají do ruiny, zbytek rozptýlen po stole. Orky stavím 12 palců od kraje stolu do spořádané lajny.

Stůl neumožňoval skrytý postup, i přes absenci coveru střelba vlků není příliš efektivní a než se první jednotka dostává do assault range umírá všeho všudy 10 orků. Orci ničí razorback s grey huntery. Ti ve svém kole plamenometem upálí nemalý počet orků, následná charge GH a thunderwolfů je zničující, jednotka je zredukována na 10 hlav. Vlci holt uházeli všechny potřebné savy. Prohrávám boj asi o 4, a jelikož už nejsem fearless, neskládám morálku a pokus o útěk vlci bezpečně jistí. Na začátku mého kola jsem pod polovinou armády a musím tak skládat LD test zda se celá má patrola nestáhne. LD nedávám a zbytek orků utíká ze stolu. Vzhledem k dosavadnímu průběhu bitvy to byla záchrana před téměř jistým wipe outem.

Prohra 40:206, jeden bod

2.kolo, Tomáš Pospíšil, Imperial Guard, dawn of war
Pěší garda, obsahovala 2 infantry platoon s raketou a granátometem, infantry commanda s plamenomety, psykeři, 2 heavy weapons týmy, jedni s mortary, druzí s autokanóny.

Soupeř vyhrává iniciativu, takže nejsem schopný udělat orčí zeď na pomyslné dělící čáře 24“ od kraje, která by obzvlášť proti pěší gardě pomohla. Garda deployuje commandu doprostřed stolu, a jednu plattonu s heavy týmem bezpečně ke svému okraji stolu. Orky umisťuju do oblouku kopírujícího 18“ od commandy ve středu stolu. V prvním kole přichází zbytek gardy a tvoří celkem kompaktní chumel. Commanda se ze středu stahuje ke zbytku armády. Díky night fightu většina věcí schopných střílet vůbec orky nevidí, takže v prvním kole umírají jen dva orci. Já se ženu kupředu vstříc gardistům.

Druhé kolo už bylo o poznání tvrdší. Garda praží vším, čím může a masa orků odpadá, i když jsem si držel poctivé 2“ rozestupy, tak největší daň si vybraly mortary, rakety a psykerská velká placka. Ve druhém kole se mi podaří assaultovat jednu infantry platoonu, kterou drtivě porážím, a ta utíká ze stolu. Bohužel takto situace mi už nevyhovovala, jelikož jednotka zůstala v bezprostřední blízkosti gardistů, kteří si na ni chtěli pořádně smlsnout. Soupeř si ale vybírá smůlu na kostkách a zbylých cca 10 orků provádí multi charge do jednoho heavy teamu, infantry platoony a commandy. Jelikož gardisti stáli v coveru, bojovali první a celkem efektivně. Boj prohrávám, ale zůstávám na místě. Druhá jednotka se také konečně dostává k soupeři a nabírá druhý heavy tým a psykery, které spolehlivě likviduje. Soupeř střílí pouze zbylý nealokovaný heavy tým do mé volné jednotky orků a něco málo jich zabije. Orci kteří byli v kombatu jdou opět druzí, bohužel gardistů je moc, orků málo a boj končí kompletní eliminací mé jednotky. Bohužel hra se díky přílišnému uvažování gardistického hráče vleče a blíží se časový limit, začíná tedy poslední kolo hry. Na začátku svého 4. kola musím házet LD, zda zbytek orků uteče, tentokrát ale chtějí bojovat. Super, posledních asi 15 orků se v pohybové fázi rozptýlí tak, že assaultem naberou všechny zbývající gardisty a boj prohrávají o 6. Následnou morálku nehází, a i když je nechytám, spolehlivě vybíhají ze stolu. Na poslední chvíli tedy vyhrávám hru wipe outem gardy.

Výhra 400:196, čtyři body

3.kolo, Solem, Imperial Guard, spearhead
Dvě chiméry s veterány, jedni plasmy, druzí melty.

Někdy je lepší wreck než exploded

Solem vyhrává iniciativu, nasazuje chiméry s veterány uvnitř. Každou do jiné části čtvrtinky. Já se cpu na kraj své zóny. Jelikož Solem nemá žádné templáty, vznikají dva krásné chumlíky což značně urychluje hru. V prvním kole se gardě daří zabít jediného orka, ti se vydávají vstříc chimérám. Díky deployi to mají složitější a jen tak mi neujedou. Druhé i třetí kolo se nese v podobném duchu, solem prostě nemá den a nepadají mu kostky, po dvou kolech jsou zde jen 3 mrtví orci. Mě se díky waaaghu daří assaultovat obě chiméry. Jednu i přes pohyb o 12“ imobilizuju a připravuju o zbraně, druhou, stojící zadkem k hraně stolu taky a navíc ji připravuji o zbraně a nakonec i wreckuji, jelikož se mi ji podařilo obklopit natolik, že veteráni uvnitř nemají kde vystoupit, jsou v čudu taky.

Ve čtvrtém kole vystupují gardisti z imobilizované chiméry, pokropí orky meltami a heroicky zakončují svůj život ve službách císaře assaultem okrů. Společně jsme se shodli že imobilizovanou chiméru bez zbraní se zbylými 50 okry na stole už určitě za 2 své kola nějak zničím, takže dále ve hře nepokračujeme.

Výhra 400:0, čtyři body

4.kolo, Corrupted, Chaos Space Marines, pitched battle
10 Mariňáků, Rhino, 7 Raptorů, nějaké upgrady.

Vyhrávám iniciativu a tvořím na kraji své nástupní zóny lajnu orků. Corrupted dělá řadu z mariňáků, za kterými následuje řada raptorů. Drží se na svém pravém křídle. Orci opět tvoří vyrovnané řady.

Corrupted mi bere iniciativu. Nikam se nežene, jen se formálně pohne rhinem. Následnou střelbou ukusuje několik zelenáčů. Orci běží dopředu, jde jim to skvěle hlavně kvůli šestkám na run. V druhém kole si poskočí raptoři blíž k jedné z mých jednotek, do které je směřována veškerá palba a opět přicházím o nějaké ty orky, jejichž počet značně zredukuje následná charge raptorů, kteří ale zhynou v záplavě úderů chopp. Mě se následně daří zničit rhino a napadnout lajnu mariňáků, kteří nakonec mocnému útoku orků neodolají. Hra končí wipe outem CHSM. Obě mé jednotky ale byly pod půlkou.

Výhra 400:200, tři body

5.kolo, Adam Tůma, Imperial Guard, dawn of war
Dvoje veteráni, rakety(?) v chimérách, 3x po jednom sentinelu (při psaní reportu mě napadlo, že pro patrolu existuje omezení na jednu vehicle squadron, sentinelové by tak měli být tři dohromady, nikoli samostatně).

Adam vyhrává iniciativu, staví chiméru doprostřed stolu a jedny veterány bezpečně do pravého rohu. Já opět kopíruji oblouk 18“ od chiméry. Tentokráte beru iniciativu já. A vrhám se kupředu. Jedna jednotka se ale pohybuje terénem a i s runem se mi podařilo pohnout jen o 3“, což se v pozdějším průběhu ukázalo jako asi to nejpodstatnější zlo pro orky. Na rozdíl od pěší gardy, mohou sentinelové střílet i za pohybu ale soupeř orky v prvním kole díky tmě moc nevidí. Nicméně ztráty mezi orky jsou. Jedni veteráni zůstávají v chiméře. V dalším kole to už ale schytávám pořádně. Intenzivní střelbou mi eliminuje jednu z jednotek. Druhá se díky zpoždění z prvého kola dokáže nabrat a bohužel i zničit jen jednoho sentinela. Schytává tak brutální střelbu téměř neoslabené gardy. Opět jsem pod půlkou, ale LD test házím. Snažím se tedy co nejrychleji propracovávat k dalším cílům, ničím druhého sentinela a napadám jedny veterány, prohrávám boj, nejsem fearless, ale posledních 6 orků se drží. A neskutečně házím LD test na útěk celé patroly, tak i prohru v kombatu a následné ztráty ve střelbě. Hra končí až v 6. kole, kde mi zbyli poslední tři orci zalezlí v zákopu, s hlavami v zemi. Před wipem mě hlavně zachránila série unikátních hodů na LD, přesto ale hru prohrávám.

Prohra 160:303, jeden bod.

Za Císaře

Za turnaj jsem tedy nasbíral dvě prohry a tři výhry, všechny wipe outem soupeře. Získávám tak 14 bodů, které mne pasují na první místo v celkovém pořadí.

Po minulé patrole kde podobná sestava orků dominovala na plné čáře, to byl očekávaný výsledek, nicméně i přes tvrzení mnoha hráčů, že 55 orků je v tomto formátu neporazitelných bylo zpochybněno. Ze dvou z pěti her jsem měl naděláno na wipe out, v jednom případě mě zachránil hod na útěk celé patroly (který mě osobně přijde dost otravný a vznikají často nelogické situace a jedná se o něco jako necroní phase out) a podruhé silně nestatistické hody na LD. Kdyby poslední hra skončila wipem orků, byl bych v celkovém hodnocení až třetí. Z toho vyplývá že početní orci jsou na patrolu sice docela silná a nepříjemná armáda, ale rozhodně není neporazitelná, stačí, aby soupeř nerezignoval na výsledek ještě před začátkem hry a využil potenciálu své armády na maximum a přesila 5:1 je stále pro orky málo.

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *