Hrajte kasino zdarma bez registrace 2024

  1. živá Ruleta: Vysoký 5 hry přináší vzrušující střední rozptyl pokie s až 125,000, 00 v nabídce
  2. Nejvyšší Výhry V Loterii - Pokud se chcete setkat s mocným tygrem, musíte najít chrám někde na severu
  3. Bizzo Casino Bonus Codes 25 Euro: Pokud se stane, že jakýkoli naviják nebo více z nich má čtyři lepivé boxy, získáte další 3 bezplatná otočení jako cenu

Nove casino bonus bez vkladu

Automaty Grand Monarch Online Zdarma
Někdy může být příliš obtížné spustit funkci Roztočení zdarma
Automaty Eye Of The Kraken Online Jak Vyhrát
Místo toho budete muset po registraci vložit prostředky na svůj online kasinový účet
Všechny hrací automaty fungují na čipových kartách

Jak se hraje black jack

Automaty Bonus Bears Zdarma
Je to proto, že když hrajete online, vaše vyprávění se nestávají tak velkým problémem jako v reálném životě
Automaty Dino Hunter Zdarma
Máte zájem hrát zdarma výherní automaty
Casino Bonus K Narozeninám

pornjk, pornsam, xpornplease, joyporn, pornpk, foxporn, porncuze, porn110, porn120, oiporn, pornthx, blueporn, roxporn, silverporn, porn700, porn10, porn40, porn800, porn900

Jak terén ovlivňuje hru

Terén a jeho množství ve Warhammeru 40k mohou zásadně ovlivnit a mnohdy rozhodnout výsledek hry ještě před jejím samotným začátkem. Pokud bude na stole terénu málo, assaultní armády budou obvykle rozstříleny dříve, než stihnou doběhnout v rozumném počtu k soupeři. Na druhou stranu přehnané množství terénu blokujícího LOS zase takovéto armády nepřiměřeně zvýhodní. Pravidla doporučují čtvrtinové (25 procentní) pokrytí herního stolu, terénem různého typu a velikostí.

Pravidla se s 25% snaží najít kompromis mezi potřebami střeleckých a assaultních armád. Samotných 25% terénu však není samospasitelných. Pokud bude zmíněné pokrytí realizováno nízkými kopečky, za kterými jsou vidět dokonce modely pěchoty, nebo jen lesíky v podobě podložky s jedním stromečkem signalizujícím že daná „placka“ je les, který díky pravidlu o TLoS neposkytne cover monstrům a vozidlům, nebude na stole v podstatě žádné místo, za kterým by se dalo skrýt před zraky soupeřových střelců.

Kdyby byl tohle turnajový stůl, bylo by terénu příliš

Aby hra byla dostatečně zajímavá, je potřeba volit různé typy terénů, některé budou kompletně blokovat LOS, některé částečně, některé vůbec, ale budou poskytovat cover pěchotě a zpomalovat procházející jednotky. Takže použijeme ruiny, lesy, kopce, také drobné doplňky jako jsou barikády, krátery atp. Rovnoměrné rozmístění terénů umožní, aby měli oba hráči vyvážené podmínky a některý typ armády nebyl zvýhodňován.

Pravidla jsou sice jedna – krásná – věc, druhá strana mince je realita. U friendly her obvykle problém s terénem nebývá a jeho množství a typ odpovídá vkusu obou hráčů. Horší situace je však na turnajích. Terén je předpřiraven organizátory a v průběhu turnaje se s ním nemanipuluje. To je samo o sobě samozřejmě v nejlepším pořádku. Nicméně mnohé turnajové stoly jsou na tom velice mizerně, ať už celkovým pokrytím terény, tak i jejími typy.

Zde nutno podotknout, že chápu organizátory turnajů, protože pokrýt dostatkem vhodných terénů 15-30 stolů (v českých končinách ty větší turnaje) není žádná sranda. Někde je situace lepší (Karak) někde bohužel horší (OC, byť by kluci toho terénu určitě našli více). V každém případě to není cílená kritika organizátorů, ale suché konstatování faktů. Turnaje v čechách typicky svým vstupným sotva pokrývají náklady na jeho organizaci a případné ceny. O investici a mohutné výrobě dostatečného množství terénů na turnaj, tak, jak můžeme vidět v zahraničí, nemůže být řeč.

Takže organizátor je omezen rozpočtem, časem, chutí a také prostorem pro skladování vyrobeného terénu, proto na turnajích často převažují skladnější typy terénů, tedy kopce, malé překážky apod. Jednak se dají prostorově nenáročně skladovat a druhak se jednoduše stěhují na místo konání. Navíc, aby byl turnaj ideálně na nule a organizátoři na něj nedopláceli, je tlak na maximální možnou a únosnou kapacitu hráčů.

Výše uvedená fotka (ADR) je příkladem toho o čem jsem psal v předchozích dvou odstavcích. Stůl je tvořený pouze papírovými modely kontejnérů (nic proti papírovým modelům, je to rychlé, snadné a relativně levné řešení, zvlášť pro modelářsky méně schopné). I když budeme kontejnéry považovat za difficult terén (případně i dangerous), neobsahuje takto připravený stůl žádný terénní prvek, který by nějak zásadně blokoval výhled a nebo poskytoval cover nebo brzdil soupeře – z praxe obvykle hráči takový terén spíše obcházejí a nechodí skrz. O 25% pokrytí ani nemá smysl polemizovat.

Omezení typů použitých terénů občas souvisí s tématikou stolů. Pokud budu chtít tématicky vytvořit pouštní stůl nebo džungli, stěží budu na stůl stavět klasické Cities of Death ruiny, ale Imperial Bastiony do takovýchto konceptů zapadnout mohou, stejně tak si dokážu na takto koncipovaných stolech představit města či ruiny v Orčím stylu, v pouští navíc tovární koplexy či rafinérie. S trochou fantazie se tak dá vytvořit pěkný tématicky laděný stůl s rozmanitými prvky terénu.

Na následující fotce je tématicky laděný stůl (z AM8), který nevypadá nejhůře. Nicméně 25% pokrytí splní jen stěží a i když díky četným a rozprostřeným „skalám“ dokáže z mnoha úhlů pohledu poskytnout cover, nebo zcela zablokovat výhled na menší jednotky, na druhou stranu, kromě dvou miniruiniček neobsahuje v podstatě žádný difficult terén, který by mohl soupeře zbrzdit.

Fotka níže zachycuje herní stůl z amerického turnaje GT série. Při pohledu na fotku je myslím každému zcela jasné, že pokrytí je nedostatečné nejen kvůli ploše, ale i typu terénu. Klasický příklad toho, kde No Man’s Land tvoří v podstatě celá herní plocha. Chtěli by jste si na tenhle stůl proti IG přinést svou milovanou armádu tyranidů? Jaký bude kurz na jejich výhru? 1:1? Já bych si rozhodně na tyranidy nevsadil. Jako jejich potenciální hráč, bych se nejspíše obrátil na patě a řekl organizátorům: „díky za snahu, ale takhle se to nedělá“.

Doplňuji několika fotkama z Adeptus Mechanicus 8:

Co s tím ti Necroni provedou? Foto by: rybnik
Za co se tady schová věc větší než Ratling? Foto by: rybnik

Následující stůl sice není z českého turnaje, ale troufám si tvrdit, že je to turnajový standard, jaký obvykle najdeme třeba na pražských Ogr Cubbech (a nejenom tam). Stůl kombinuje různé prvky terénu, ale rozhodně ho není čtvrtina stolu.

Jako poslední příklad uvádím fotku vizuálně efektního stolu z Karaku. Rozhodně se jedná o zajímavější stůl, který obsahuje slušnou porci oku lahodících terénů, najde se tu bloker výhledu, barikády poskytující cover modelům za nimi, ale kromě kráteru a malého lesíku není na jedné straně stolu žádný rozlehlejší difficult terrain – barikády opět budou hráči v drtivé většíně případu obcházet, ne přelézat.

Už tušíte proč assaultní nemechanizované armády jako třeba tyranidi nemají v dnešní době šanci na dobré turnajové umístění? Není to současná meta game založená na transportních vozidlech, ale primárně o terénu kterému tyto armády musí čelit a v mnoha případech je silně znevýhodňuje.

Nyní uvedu příklad tématického stolu, který v případě zavedení kopců jako difficult a area terén jednak splňuje 25% pokrytí stolu, druhak poskytuje dostatek coveru i dostatek terénu blokujícího výhled.

Tématické město, které na stůl přináší i velice sporadicky využívaný terénní prvek – cestu, která umožňuje vozidlů jezdit rychleji.

A další tématický stůl, tentokrát zasněžená krajina Fenrisu. Lesy poskytují dostatek coveru a kopce velice slušně blokují výhled, zároveň jsou tu místa, které může střelecká armáda skvěle kontrolovat.

Kde se objeví nepřítel?
Všimli jste si všech tyranidů na předchozí fotce?

Z dosud uvedených fotek určitě uznáte, že na posledních vyfocených stolech mají assaultní, zvláště pak nemechanizované armády dostatek šancí jak se dostat k soupeři kryté před oponentovou střelbou a střelecké armády mají šanci vhodným manévrováním získat rozumné střelecké pozice.

Ve svých neturnajových hrách můžete terén na stole ovlivnit. Nebojte se plně využít doporučených 25% herní plochy a před samotnou hrou si to klidně naměřte a vyložte na jednu hromadu.

25% plochy stolu zaplněné různorodým terénem

Takto odměřený terén se snažte vyrovnaně rozmístit na hrací stůl, ideálně tak, aby nemohl dávat výhodu konkrétním typům armád.

Možná se to lidem, zvyklým na turnajové terény bude zdát jako preplácané, ale zvyknete si rychle. Hry pak budou určitě veselejší ať už vezmete do rukou mechanizovanou střeleckou armádu nebo pěší assaultní hordu.

Pokud si chcete na tématiku terénů přečíst více, uvádím několik odkazů na nedávno vydané články s podobnou tématikou. Některé fotky jsem si z nich dovolil vypůjčit:

http://kirbysblog-ic.blogspot.com/2011/06/how-to-setting-up-terrain-right-way.html
http://kirbysblog-ic.blogspot.com/2011/06/40k-terrain-setup-by-mvb.html
http://yesthetruthhurts.com/2011/06/terrain-its-popular