Necroní Scarab Swarms

Necrons Codex - 3rd editionDnes se opět obejvily další střípky rumorů k nově příchozím Necronům, viz článek na Bells of Lost Souls. Na rozdíl od předchozích už je podstatně konkrétnější. Na co se tedy můžeme v novém kodexu těšit?

Pro bystré bylo jasné, že fluffová část kodexu se bude muset nutně změnit, protože Necroni potřebují zásadní oživení game play a je třeba najít opodstatnění pro nové jednotky, které se ve hře nově objeví. Pro skalní fandy je to samozřejmě obrovský zásah, ale jde to ruku v ruce s avizovanými rumory 6. edice pravidel, kde mimo změn v samotných pravidlech dojde k zásadnímu posunu celého světa 40.000, kde bychom se měli posunout na časové ose z 41. do 42. milénia. Co to tedy přináší v podobně necronů?

Necroni se zcela probudí! Dřívější setkání s Necrony byly následkem chyb v probouzecím programu a byli pod vlivem C’tanů. Nyní budou plně probuzení, což jim dává mnoho prostoru pro jejich vývoj a dá se říci, že jsou to skuteční Tomb Kingové ve světě WH40k. Mezi Necrony a Tomb Kingy z WHFB by měla být paralela.

Necron Scarabs

Necron Scarabs

Scarab Swarms
Tyto, na stole, téměř neviditelné „platíčka“ jsou i dnes, v téměř 10 let starém kodexu, stále hratelné a to ať už se používají jako Lordova eskorta nebo jako mobilní anti tanková jednotka. Typické Necroní armády v 5. edici je však příliš často nevyužívají. To by však mohl nový kodex změnit. Jak už bylo psáno v dřívějších rumorech, scarab swarmy vypadají hrozivě. Jak to s nimi tedy bude? Čtěte dále.

Scarabové budou, tak jako dnes, fast attack choice. Cena se mírně navýší, ze současných 12 bodů na 15. Jednotka bude minimálně ze tří modelů. Maximum je 10. Oproti dřívějšímu statusu ztratí zařazení Jetbike a namísto toho se stanou Beasts. Zachovají si pravidlo Swarms a Fearless. Navíc dostanou nové pravidlo Entropic Strike. V assaultu budou mít čtyři útoky, tedy jako dnes, předpokládám tedy i stejnou, nebo podobnou stat line té současné. Získají 3+ cover v area terénu, který je navíc nebude zpomalovat.

Entropic Strike
To co dělá scaraby dle rumorů zajímavými, je právě toto pravidlo, které budou mít i některé další jednotky v armádě. Co tak závratného umí? Takže… Proti pěchotě znamená wound na 4+ (není to poison) a ignoruje armor save, invuly jsou povoleny. Proti vozidlům za každý 4+ hod na penetraci sníží vozidlu AV o 1 ze všech stran do konce hry. Vozidlo, kterému klesne kterákoli hodnota AV na 0, je zničeno.

Zní to přímo báječně. 3×10 scarabů za 450 bodů budou obrovský antitankový potenciál, když vezmu v úvahu vozidlo, které se pohnulo o 6″, které nabere jednotka scarabů, při průměrných hodech dokáží AV vozidla snížit o 10, což znamená smrt pro většinu transportních vozítek a Land Raider zůstane na stole odolný jako papírová hračka s AV 4/4/4, což znamená, že takovéhle polo vraky dočistí pěchota. Když vezmu v úvahu tři takové jednotky a nějakou multicharge, případná ignorace armor save (s tím i spojený FNP), napadají mne velice vtipné herní situace.

No vypadá to že Matthew Ward se na svém, (pravděpodobně) posledním kodexu opravdu vyřádí.