Karak XII – Flujo Verde – 1. část

Opět po roce je zde další ročník, v Čechách nejoblíbenějšího a nejobsazenějšího turnaje v České republice: Hradecký Karak XII, tentokráte s podtitulem Flujo Verde. Oproti loňskému ročníku se totálně přepracovalo bodování, které loni bylo z mého pohledu velice nepodařené. V každém kole bylo rozdělováno 20 bodů, ale ne vždy bylo možné dosáhnout skóre 20:0 a to i v případech kdy došlo k totální eliminaci soupeře.

Letos se opět přiděluje 20 bodů za bitvu, ale v každé bitvě jsou tři úkoly. Primární, za který v případě výhry hráč dostane 10 bodů, sekundární dotovaný 6 body a terciální za 4 body. V případě remízy v jednotlivých úkolech se body dělí mezi oba hráče. Wipe soupeře znamená výhru 20:0 nehledě na situaci a splnění zbylých úkolů. V jednotlivých úkolech se střídají standardní mise z rulebooku plus jedna speciální – čtvrtky. Pokud na konci hry hráč kontroluje více čtvrtin stolu, vyhrává. Tento scénář je velice běžný na zahraničních turnajích, kde se berou v úvahu  victory pointy, v případě Karaku se pro jednoduchost počítají jednotky, nehledě na jejich stavu, pokud žije, počítá se.

Posun v misích jednoznačně chválím. Možná to je jen subjektivní pocit, ale zdá se mi, že letos je na stolech méně terénu než loni, na druhou stranu na mnohých stolech se vyskytují opravdu velké (vysoké) LOS blocking terény, škoda že jejich množství není konzistentní napříč stoly, ale i přesto, tyto nové terény velice chválím.

V současné době se snažím hrát s Tyranidy, jelikož se hraje na 1800 bodů, zvolil jsem stejný list jako na posledním OC:

3x Tervignon (2xHQ, jednou v troop) s catalystem a talony.
3x 3 Hive guardy
3x 17 Genestealerů bez výbavy
10 Termagauntů (daň za troop tervigona)
Biovore

Herní styl tohoto rosteru nebudu popisovat, zjednodušeně se jedná o agresivní list, kde genestealeři infiltrují k soupeři co nejblíže a tervigoni poskytují feel no pain. Gaunti zabírají objektivy a plní defenzivu, HG jako univerzální střelba na cíle všeho druhu. Biovora na pruzení a střelování nepříjemných, dalekonosných jednotek.

První kolo proti Veganovým Eldarům. Pitched battle, seize ground, anihilation, quarter
Veganů eldaří list obsahuje 6 war walkerů se scatter lasery a hlavně Eldratem, který znesnadňuje Tervigonům jejich supportní roli. Bohužel prohrávám rozhoz o začátek hry, což je dost zásadní problém. Vegan se roztáhne asi na 30 palcích své deploy zóny, já vyváženě kontruji a infiltruju všechny genestealery. Eldrad ale umožňuje přeuskládat eldaří deploy. Hodí maximum a eldaři stojí najednou v koutku stolu. Iniciativu nekradu.

Stažení Eldarů v deploy zóně

Vegan neriskuje a zůstává vesměs vzadu, vyjma warlocků na bajkách, kteří turboboostí vpřed. Následná střelba war walkerů brutálně redukuje jednotku genestealerů – bohužel neházím covery a FNP jsem neměl jak protlačit. V mém kole generuju nějaké gaunty. Zbylí gendové chápou svou situaci – jsou daleko na to, aby něco udělali dřív, než zemřou, takže se raději dekují z dostřelu. Hive guardy imobilizují serpentu. Gaunti vytvoření tervigonem  zabijí jednoho warlocka, zbylý genestealer se pak pustí sám do seer councilu a předpokládaně umírá, aniž by zanechal škody. V dalším kole pokračuje ničivá střelba eldarů, warlokové naběhnou tervigona, gaunty a jedny hive guardy. Ztráty zaznamenávají obě strany, ale v boji zůstáváme. Rozhoduju se, že pošlu na pomoc další gendy, měli by to stihnout, bohužel na run házím méně a o kousek nakonec nedoběhnou. Zbytek armády zajímá primárně defenzivní postavení. Tervigon osamocený bojuje s koncilem a naštěstí, drží. Gendi, kteří měli chargovat bohužel zůstali na poměrně otevřeném prostoru, takže scatter laser show je přesvědčila, že se nemají co ukazovat, nicméně několik přežije a o kolo později jdou pomoct tervigonovi s warlocky. Podaří se mi sestřelit jednoho walkera. Vegan tuší, že boj s warlocky se táhne a bude ho muset trošku profouknout, přidává se tak avatar a banschees, kteří odpraví gendy, tervigon umírá na fearless.

Hra pokračuje 6. Kolem, zbylí dva warlockové se přibližují k objektivu, tam stojí gaunti a to v takovém rozestupu že kontest prostým příletem bajky možný není, Vegan to pro jistotu podporuje serpentou s banschees, přistání v terénu zvládá na 100%. Bajky naberou gaunty, boj končí plichtou. Já se snažím rozbít serpentu, ale nedaří se. Nakonec se odehraje i sedmé kolo, kde zabiju posledního warlocka, rozeberu serpentu. Bohužel vypadnuvší banschees kontestují objektiv, takže v hlavní misi je to 2:1, kill pointy jsem v půlce hry přestal počítat a čtvrtky plichtíme. Konečné skóre tak je 18:2 pro Vegana, i když na stole to rozhodně na takový debakl nevypadalo, na to se ale nehraje.

Druhé kolo, Ondra Šeliga s Chaosem, dawn of war, anihilace, čtvrtky, capture and control Ondrovi Khorňáci působí jako poměrně slabý build. Jelikož vyhrávám iniciativu, beru si půlku, která má víc area terénů, deploynu jednoho HQ tervigona zhruba doprostřed stolu, soupeř nic, následuju infiltrací dvou jednotek gendů v podstatě na hranu stolu. Vím, že má rhina, takže se mi nepodaří znemožnit přístup na stůl, takže se o to nesnažím a raději si dělám „ocásky“ do range catalystu.

Již prořídlí Genestealeři v kombatu s Khorňáky

V prvním kole přicházím z rezerv, kromě třetích gendů, kteří jdou z outflanku vyleze vše, rozdám FNP a běžím levá vpřed. Chaos vyjíždí rhiny v mezeře mezi jednotkami gendů, oblíci s dalšími rhiny do jednoho rohu. Pěchota jde pěšky a staví se před gendy. Defier vychází v opačném rohu co oblíci. Následuje střelba, defiler a oblíci nic nevidí, zbytek nestřílí, následuje charge vždy dvou jednotek khorňáků do jedněch gendů. Soupeři ale nejdou kostky a boj prohrávám akceptovatelně. Stojí obě jednotky gendů. Tím se ale dostali z dosahu catalystu. Nedá se svítit. HG a Tervigoni si to razí kupředu. Nadělám si nějaké smetí, protože z rezerv očekávám dvě jednotky terminátorů. Jedni přijdou a něco smáznou. Střelba chaosáků byla poměrně nezajímavá, to podstatné se odehrává u soupeřovy hrany stolu. Fight mezi gendama a berserkery pokračuje. Opět ztráty na obou stranách, nic hrozného, opět stojíme. Ve třetím kole přichází gendi, bohužel jdou k defilerovi, osobně bych je raději viděl na druhé straně, ale nedá se svítit. Hive guardy se snaíží střílet do defilera, ale nic mu neudělají, rozbíjím nějaké rhino, zabíjím jedny oblíky a opět pokračuje fight, z jedné jednotky zbývá jeden ňouma a Khârn, mí gendi nic neudělají, char je zabije, ale zabije si sám i svého mariňáka, druhý boj je podstatně horší. Tam také umírám a zůstává asi 8 chaosáků, Gendi co přišli outflankem nabírají defilera, ale kromě jedné ze čtyř pracek mu neudělají, defiler ale nemá den a zabíjí jen dva gendy. Pak ještě přišly další chaos termosky, které podobně jako ty první s úsilím ale přece zabiju. Rozbiju ještě jedno rhino, zabiju HQ, kapku očešu defilera, ale jinak nic zvláštního. Hru vyhrávám na anihilaci asi o 3 KP, čtvrtky držím v pohodě a na capture and control remízujeme. Výsledek 18:2 pro mě. Dobrá hra.

Kontrola bojiště na levém křídle

Třetí kolo proti Susové IG, spearhead, čtvrtky, capture and control, anihilace
Slováci si asi skutečně přijeli karak užít. Suskova garda rozhodně není demonstrace její síly. I když z lascannonů a plazem se mi dělá nevolno. Opět vyhrávám začátek. Susa natlačím do rožku, kde je sice area terén, ale poskytuje mi zároveň pěkné místo jak, poměrně bezpečně soupeře izolovat a v klidu si vyřešit hlavní cíl mise. Jelikož je anihilace jen za 4 body, není problém zariskovat hodně jednotek gauntů. Gendové infiltrůji co nejblíž to jde. V prvním kole imobilizuju veteránskou chiméru a zabiju několik gardistů. Následná odvetná palba gardy je drsná. Umírá biovora na instant z manticory, na kterou končí ještě dvě hive guardy a nějací gaunti. Barrage je velký problém, sice mezi sebou máme nádherně velký LOS block terén, tak cover nedostávám, ale těší mě, že na impalery ani Suso. Jedny gendy mi naberou dva sentinelové, jednoho zničím, druhý drží, škoda.

Aneb, jak ovládnout čtvrtiny stolu

Začíná ale poměrně slušný press, do dostřelu se dostávají Hive Guardy, byť nemají zrovna nejvhodnější cíle a ani se jim moc nedaří, na druhou stranu se mi daří stůl zaplavovat gaunty, což je to, co jsem na hlavní scénář nutně potřeboval. Můj přes se v následných fázích hry stupňuje až gardu vytěsním do čtvrtky, na které začínala, stojí mě to ale poměrně dost jednotek – všichni gendi, troje gaunti, dvoje hive guary. Jako velké zlo se ukázala manticora, která udělala neskutečný kus práce. Nicméně záplavě brouků na stole nemohl suso odolávat. Hra se nám trošku protáhla a byli jsme stopnuti o třech hodinách hry na konci 5. Kola. Čtvrtky suverénně vyhrávám, o objektivy a  kill pointy plichtíme. Výsledek je tak 15:5 a opravdu velice náročná hra, která mě fakt hodně bavila. Stydím se ale, že jsem si nesestřelil svojí vendetu.

Gardistická svatyně nepadla

Po prvním dni tak mám 35 bodů z 60 možných. Škoda hry s Veganem, mohlo to být kapku lepší. Loni jsem měl po prvním dnu také 35 bodů a v neděli pak nepřidal ani jeden další, proto doufám, že se historie nebude opakovat a v nedělních dvou hrách si udržím výherní linii.