Karak XII – Flujo Verde – 2. Část

Po krátké odmlce jsem se konečně dostal k dokončení svého reportu z Hradeckého Karaku. Nejsem zrovna ten, který by musel přihlížet společenské únavě zúčastněných po sobotní bujaré noci a i když zvěsti o nočních událostech byly peprné, nebylo to na účastnících poznat, rozhodně ne při letmém setkání, takže preventivní obrnění proti permoníky otupělým hlavám soupeřů mohlo jít stranou. Což napomohlo nedělní ranní náladě a po odpočinku v teplé posteli jsem do první bitvy druhého dne vyrážel s radostí.

Čtvrté kolo proti Peiperovým Eldarům, dawn of war, anihilace, čtvrtky, seize ground
Radost mě, při zjištění s kým hraju, přešla, jednak proto, že Eldaři prostě nejsou ideální soupeř, protože kvůli castění na třech kostkách se stává harmonie Tervigon – Catalyst – Genestealeři značně nespolehlivý, druhou příčinou je, že s Peiperem naše poslední hra nebyla zrovna v přátelském duchu. Druhý důvod mého rozladění opadl rychle, tentokrát byl Peiper dobrý soupeř, daleko více obeznámený s pravidly než při naší poslední hře. První důvod však přetrvával. DoW dělá problém Hive Guardám, které musí 2-3 kola poctivě běžet kupředu, než se dostanou do střelecké pozice. Jelikož War Walkeři podpoření doom a guide dokáží udělat velkou paseku v počtu gendů, zvláště když nemají ideální pozici pro cover a hlavně jim Tervigon neprotlačí FNP, je tahle kombinace vražedná, naštěstí jsou walkeři jen tři.

Posun Hive Guard a Tervigonů do centra dění

Dost keců a hurá na stůl. HQ Tervigon cca doprostřed stolu, hezky před velkou skálou, nádherný kus LOS blocker terénu, jen škoda, že se nehrál jiný deploy. Hotovo, dvoje gendi budou infiltrovat, jedni outflank, zbytek jde v prvním kole. Peiper vykládá serpentu s farseerem a avengery. Dává ho na stranu po mé levici. Já infiltruji 34 genestealerů podobně jako proti chaosu, poblíž soupeřovy hrany stolu, tentokrát si ale dávám pozor, abych nebyl v charge distanci, samozřejmě si nechávám ocásek k tervigonům a catalystu. Harlequini jsou pro gendy jedna z mála nebezpečných jednotek. Začínám, tervigoni, hive guardi a gaunti se ženou kupředu zhruba na střed stolu, pokouším se rozdělit feel no pain stealerům a daří se, klíčový bod hry se tedy poměrně povedl. Tervigon na středu stolu rodí okolo desítky gauntů, kteří se přemisťují do vhodné pozice pro další kolo. Gendi zůstávají na své pozici.

Peiper přichází zbytkem armády kromě jet biků na stůl. Walkeři zhruba uprostřed, napravo sepenta s osmi fire dragony (proč s nimi šetřit :)), falcon s další šestkou FD. Mezi serpentu a walkery jdou Harlequini s druhým farseerem a před war walkery se staví ochranná zeď pathfingerů, což je ochránilo před assaultem v druhém kole. Zbytek deploye mi přišel zvláštní, jasně měl jsem v rezervách gendy, takže tlačit vše na jeden roh není ideální, ale myslím si, že eldaři mohli přijít v sevřenější formaci, takhle byli poměrně rozptýlení. Střelba Eldarů si vybrala svou daň, ale být v buildu další tři WW se SL, tak by udělali skutečné terno. Klíčový hod na run u Harlequinů naštěstí nestačí na to, aby nabrali stealery kempící před nimi (při deployi jsem si ten fleet neuvědomil). Paráda, první kolo bylo docela úspěšné a v dalším se začne lámat chleba.

Pro jistotu mi z rezerv přijdou zbylí gendi, kteří si vybírají stranu s falconem, serpentou a harlequiny, multiassaultem půjdou primárně do harlequinů (pro sichr, očesaní gendi by to zvládnout nemuseli) a pár si jich bouchne do vozidel, bohužel na šestky. Další torzo gendů se zaměří na pathfingery, díky mizernému runu je nebyli schopní oběhnout a nabrat WW. Tervigoni se pokouší o FNP, ale tentokráte je 10- na 3D6 nemožné. Do hry přihodím nějaké gaunty a HG pokračují v postupu, zatím stále mimo dostřel. Střelba tervigonem na středu a gaunty není zásadní a v podstatě, jakoby nebyla.  V kombatu s přehledem vyháním pathfingery i harlequiny s druhým farseerem. Bohužel to bylo moc overpowered, což mě vystavilo dávce střelecké pozornosti v druhém Peiperově kole. Ten vystupuje s fire dragony a vozidla, kterým jsem neublížil, ujíždějí od gendů. Střelba eldarů čistí jednu jednotku gendů, z druhé zůstává poslední mohykán a třetí je také poměrně značně zredukovaná. Ve třetím kole pokračuji s mohutným pohybem dopředu tervigony a hive guardami, které se konečně dostávají do rozumné vzdálenosti, navíc dokonale kryté skálou uprostřed – dokonalé místo pro hive guady, které nepotřebují los, bohužel ve třetím kole je to poměrně pozdě. Bohužel, jak mi v sobotu kostky na střelbu přály, teď to bylo slabší, jedny HG zkouší serpentu s avengery, která dostává jen shaken, ničím jednoho WW a tuším druhou serpentu. Opět nějací gaunti navíc, někteří zkouší střelbu do fire dragonů, ale výsledek neblahý. Jeden pozůstalý stealer nabíhá jedny dragony, zbytek gendů řeší druhé. Ani v jednom případě nejsem úspěšný a má alfa strike část armády je zničena. Zatím je poměr sil vyrovnaný, důležité je, že se konečně plně zapojily HG. Třetí Peiperovo kolo znamená příchod jetbiků,  turboboost po levé straně. Střelba z walkerů a FD maže nějaké gaunty, asistuje i falcon, který zraňuje nějaké HG.

Ve čtvrtém kole sestřelím serpentu ale avengeři s farseerem to ustávají, zničím falcon, část přeživších gauntů jde alokovat zbylého WW do CC, sice bych se o něj mohl postarat tervigonem, ale nechtělo se mi vylézt v ústrety meltové pozornosti FD. Zbylí gaunti se snaží zaujmout pozici blízko objektivům. Peiper zabíjí meltama nějaké gaunty, další gaunty na objektivu ruší jetbiky. Avengeři zabíjí jednoho tervigona a zároveň postupují kupředu. V pátém kole se stahuju jedním torzem gauntů k objetivu u skály, bohužel malý run znamená, že mi asi čtvrt palce chybí, další objektiv ale s přehledem držím. Hive guardy redukují avengery, podobnou pozornost dávám i jetbikům, i když část umírá, stále drží. Vybíhám tervigonem abych podpořil gaunty škrábající zbylého WW, ale o kousek nedoběhnu. Pár gauntů ještě zkusí vystřelit po FD, nějací umřou, ale pořád jsou na stole. V tuhle chvíli je nám oznámeno, že kvůli časovému limitu je to naše poslední kolo, další už začínat nemáme, i když v daném stavu bychom ho jistě stihli, ale Peiperovi evidentně tahle situace vyhovuje a nechci vířit vášně. Takže Peiper dokončuje hru, jetbiky berou jeden objektiv, fire dragoni ještě usmaží nějaké gaunty a je zde konec.

Na KP to bylo tuším 8:7 pro Peipera, objektivy bohužel plichta a jak se nakonec ukázalo, tak i plichta na čtvrtky. Výsledek 15:5 pro Peipera, byť výsledek na stole vypadal zcela jinak. Kdyby se pokračovalo, mohlo to být veselejší, zcela jistě bych zabil zbývajícího avengera s farseerem – tervigon a cca 6 hive guard by pravděpodobně stačilo jen střelbou, natož assaultem, předpokládám, že bych dal i posledního walkera, kterého by rozcupoval tervigon, a cca 4 zbylé fire dragony už by nebylo třeba řešit, velice pravděpodobně bych tak získal plných 20 bodů, ale na „kdyby“ se nehraje.

Roj Hive Salads v akci

Pátá hra proti Broučkově IG, pitched battle, capture and control, annihilation, čtvrtky?
Broučkova Garda rozhodně nepatří mezi ty turnajové buildy, takže tento fakt byl pro mě jistě plus. Nicméně vím, že mým broukům typicky vadí hlavně armády, které jsou spíše zábavnější, než kompetitivní. To co mé taktice nevyhovuje je otevřený terén, což byl případ pouště, na které jsem už hrál proti Susovi. Když pak vezmu v úvahu, že gardisté mají poměrně hodně mortarů, valkýru s raketomety, poměrně hodně heavy bolter týmů, tak začínám být pesimista. Brouček vyhrává a deplojuje. V podstatě doprostřed stolu cpe kvanta pěchoty, kterou z boků ochraňují vozidla. Kontruju tak, abych udržel hive guardy buď mimo los nebo v coveru, do malé ruiny napravo zakopávám gaunty s objektivem a biovoru, která v obrovské pěchotě rozhodně nemůže minout. Gendi obávající se kola mohutné lasgunové a mortarové smršti pro jistotu půjdou outflankem.

Brouček začne, valkýrou včetně scout move doráží na mé levé křídlo a posílá rakety a veterány s plasmama, do toho se přidává lascannon z lemanu. Covery naštěstí fungují dobře, dopadne pár mortarů, ale T6 potvory do velké míry eliminují šanci na wound. Bohužel na druhé straně končí desítka gauntů a biovora, která si konečně mohla pořádně zastřílet. V mém kole produkuju vlevo gaunty, kteří věnují pozornost plasma veteránům tak, že je vyženou, hive guardy suverénně likvidují valkýru. Na druhé straně se snažím zastavit postupující banewolfy. Jednoho imobilizuju, druhý je shaken. Druhé kolo…  Vozidla se pomalu blíží k mé obranné linii, pěchota pošle placky napříč velkým potvorám, někde uvízne nějaký ten wound, podobně dopadá střelba demolisheru. Mě přichází dvě jednotky gendů. Paráda. Pro obě si můžu vybrat, jak ale ještě nejsem na outflank navyklý, zafixoval jsem se na pravé křídlo, kde jsem potřeboval opravdu akutně podpořit, takže jsem pro jistotu obě poslat na tuhle stranu. Střelbou likviduju jednoho banewolfa, potřepu chimérou s veteránama. Gendi pak suverénně v CC likvidují Lemana battle tank a banewolfa a jeden mortarový tým. Brouček chápe, že jde do tuhého. Rozdá střelbu, což znamená několik mrtvých stealerů, veteránská chiméra se agresivně blíží na střed stolu, vlevo si to sune kupředu demolisher a plackou zkouší HG s tervigonem, jedna HG umírá, tervigon má pecku. Mě v dalším kole přichází poslední gendi a přichází zleva, paráda podruhé. S jistotou nabírají část pěchoty. Hive guardy se dostaly lemanovi na bok a ničí ho, stejně tak ničím zbylé vozítka.  Stealeři se pouští do čistky pěchoty. Bohužel ta je vyskládaná tak natěsno, že se nedaří zásadnější multi charge a po kole kombatu končí gendi v prostoru, připraveni chytnout nějaký laser či granát, hlavně, když si na konsolidaci hodím 1 nebo 2. Nicméně se pěchotou prokousávají, byť se ztrátami. Hru ukončujeme v průběhu pátého kola, kdy je jasné, že mě brouček nepřehraje a protahovat to utrpení, které skončí jasným wipe outem nemá smysl. Na KP suverénně vedu. Přišel jsem jen o jedny gaunty, biovoru a gendy, svůj objektiv držím a brouček nemá šanci udržet svůj, čtvrtinky také s přehledem kontroluji. Výsledek 20:0 pro mě.

Konec
Takže celkový součet je 60 bodů ze 100. Není to sice to, co bych si představoval, ale vzhledem k předčasně ukončené hře s Peiperem a situaci na stole se morálně cítím alespoň na 70 bodů 🙂 Nicméně mých získaných 60 stačí na 13. Místo v generálovi, což při celkovém počtu 58 hráčů a ne zrovna silnému kodexu zní dobře. Trošku mě mrzí že CECE s tyranidy uhrál 61 bod a byl tak nejlepším generálem Tyranidů. Do celkového hodnocení jsem dostal 59 bodů z 80 možných za paint. To, vzhledem k faktu, že HK borci jsou na kvalitní nabarvení psi a také fakt, že mám de facto dipovanou armádu, znamená velice dobrý zisk. Po Phuleho sociálním pokusu ovlivnit hlasování o nejsportovnějšího hráče, tím že budou volit mne coby mnohými nenáviděného hráče, jsem obdržel ještě 20 bodů za sportovnost z 25 možných. Mé overal skóre tak v součtu bylo 139 bodů, což mě poslalo na nenáviděnou bramborovou medaili – tedy čtvrté místo, což je pro mě skutečně nečekaný úspěch.