Rumory: Psychic Powers v 6. edici
Pomalu a jistě začíná šuškanda kolem připravované šesté edice Warhammeru 40.000 nabírat na obrátkách a žije jimi poměrně velká část blogující wargamingové komunity. Tentokrát se na internetu, konkrétně na Bell of the Lost Souls, objevila zmínka o tom, jak budou v šestce fungovat psychic powers. A jak si dále přečtete, budou fungovat podobně jako ve fantasce a to včetně jejich náhodného výběru. To jak tato změna ovlivní gameplay, těžko říct, nevidím to jako zásadní problém.
First up, we have the previous rumors talking about „Lore Equivalents“ and the general pattern forming of a lot of WFB 8th concepts making their way into the game. Here’s the latest from the Bothans:
-There will be at least 4+ „Disciplines“ of Psychic Powers in the game. (WFB has 8 lores)
-Disciplines seem to fall roughly along the lines of the sects described in the novel „A Thousand Sons“ as used by the Heresy-Era chapter.
-Each Discipline will have a „Default“ power and a set of others that you will roll for each game.
-Number of rolls you get and the the exact details of which powers you end up with are said to be similar to WFB 8th’s power selection mechanic.
-Powers have a „Casting Cost“ that is different from the mechanic used in WFB 8th.
-Certain 6th Codices will add additional racial specific Disciplines.Unknowns are things such as how all of this ties into the new Mastery Level (1-4) system we have seen in the Grey Knight book and the rumored Chaos Marine codex. On balance this sounds like a streamlined faster version of the WFB magic phase, transposed into 40k. I would assume that we would have to see Erratas to reclassify all the existing psykers in the game by Mastery Level, as well as the thorny issue of how to deal with the existing in-codex powers.
Jsem zvědavý na podrobnější informace, nebo lépe, na finální verzi pravidel. Pokud náhodná volba powerů bude opravdu ve hře, tak třeba Grey Knights se už nebudou moci spoléhat na podporu Shrouding nebo Summoning., stejně jako Space Wolfs nebudou mít ve hře 4x Living Lightning, tedy za předpokladu že to nebude signature spell (tedy to základní, které si může, pokud se nelíbí náhodně vybrané, kouzelník vzít). Sice chápu, že pro kompetitivní hru je potřeba mít konstrukci armády a tedy i výběr Psychic Powerů plně pod kontrolou, na druhou stranu to bude dozajista zpestření, jinak nudných listů, třeba takoví Eldaři s typickou kombinací Fortune, Doom a Guide.