Rumory: Wound alokace v 6. edici
Internetová scéna nespí, proto se objevil další rumor k šesté edici Warhammeru 40k. Tentokrát se týká wound alokace. Pravidla o wound alokaci se rapidně změnily i v 5. edici, které způsobily již mnoho nesmyslných herních situací, a podpořila vznik unikátních kombinací výbav u každého modelu a to i přesto, že se mnohdy jedná o výbavu, které modely ani nevyužijí.
RUMORED 6th Wound Allocation
Wounds inflicted upon a target unit must be applied in order of closest models to the firing unit, with the owning player getting to assign the individual hits as he sees fit within the legal models selected.Example
If a 5 man unit suffers 3 wounds (say 2 bolters, and a lascannon), the owning player must assign them to the three models closest to the firing unit (get out your tape measures), but you can assign the lascannon hit to any of the three models who were closest.
Takže střelba vypadá realističtěji, kdy kulky schytávají modely, které jsou v cestě střely jako první. Paráda. Pokud toto vejde v platnost, změní to zásadně myšlenku mnoha modelů, například melty nebo flamery už nebudou vystrčené vepředu, aby se dostali co nejrychleji do účinné vzdálenosti, protože by byli první na ráně. Opět to přináší více realističnosti, kdy speciální zbraně obvykle nechodí v první linii ale jsou přiraveny ve správnou chvíli vyrazit vpřed a plnit své poslání z druhé řady. Znamená to tedy taktičtější uvažování, jednak, jak modely se speciálními zbraněmi ochránit, tak z druhé strany, jak se dostat soupeři do boku/zad, aby se právě těchto modelů efektivně zbavil. V tomto ohledu dávám jednoznačně palec nahoru.
Naopak problém to bude působit assaultním, početným armádám, kdy je běžné, že je jednotka rozptýlená v prostoru a dnes typicky umírají modely od zadu. S tímto pravidlem by to skončilo, což by znamenalo, že jednotka, která utrpní ztráty bude mít k soupeři dále a bude ji to trvat o něco déle než dnes. Za tohle palec dolů, ale. Mějme na paměti, že se může kompletně překopat movement fáze, vzdálenost, kterou modely v kole urazí a další, zatím neznámé faktory. Pokud se skutečně assault move podstatně navýší, nemusí být tohle pravidlo na obtíž, takže zatím k tomuto pravidlu zaujmu nerozhodné stanovisko a nechám se překvapit.