Poznej svého nepřítele 13: Space Marines

Jedním z klíčových faktorů k dobrým herním výsledkům jednoznačně patří znalost soupeřovy armády. Samozřejmě, že nutně nepotřebujete znát každou jednotlivou statistiku každé jednotky v každém kodexu, určitě se ale hodí alespoň ty zásadnější informace, které mohou nemile překvapit.
Tato série článků má pomoci hlavně začínajícím hráčům, kteří zatím neodehráli dostatečný počet her, aby získali alespoň orientační znalost hlavních vychytávek jednotlivých kodexů. Poučit se nebo si připomenout některé poznatky z dávných her mohou i zkušenější hráči. V dnešním článku se budu věnovat kodexu Space Marines.
- Space Mariňáci mají pravidlo Combat Tactics, které jim umožňuje nesložit jakýkoli test morálky. Běžně se používá po prohraném kombatu, kdy fall backůjí, regroupnou se, a vystřelí/chargují zpět.
- Psychic powera Null Zone nutí všechny nepřátelské jednotky do 24“ k rerollu úspěšných invulnerable sejvů do konce hráčova kola. Démoni, mějte se na pozoru!
- Drop pod při deep striku redukuje scatter, pokud přistane v impassable terénu nebo v jednotce. Při správném umístění drop podu to znamená, že se scatter kostkou nemusí trápit.
- Pedro Kantor dělá Sternguardy skórujícími jednotkami a pravidlo combat tactics nahrazuje pravidlem stubborn. Spřátelené jednotky do 12“ od Kantora získávají 1 útok navíc.
- Vulkan He’Stan zruší pravidlo combat tactics, ale všechny melty, multi melty, flamery a heavy flamery se počítají jako twin linked. Thunder hammery jsou master crafted.
- Pokud si Kapitán pořídí motorku, jednotky alespoň pěti motorek, mohou být pořízeny jako troops.
- Master of Forge dovoluje vzít si Dreadnoughty jako heavy support a/nebo elite.
- Lysander dává bolterům, bolt pistolím, storm a heavy bolterům ve své jednotce pravidlo twin-linked.
- Land Raider může vystřelit vždy minimálně jednou za kolo i v případě, že je shaken nebo stunned, díky pravidlu Power of Machine Spirit. Toto neplatí, pokud Land Raider odpálí smoky.