Poznej svého nepřítele 9: Necrons
Jedním z klíčových faktorů k dobrým herním výsledkům jednoznačně patří znalost soupeřovy armády. Samozřejmě, že nutně nepotřebujete znát každou jednotlivou statistiku každé jednotky v každém kodexu, určitě se ale hodí alespoň ty zásadnější informace, které mohou nemile překvapit.
Tato série článků má pomoci hlavně začínajícím hráčům, kteří zatím neodehráli dostatečný počet her, aby získali alespoň orientační znalost hlavních vychytávek jednotlivých kodexů. Poučit se nebo si připomenout některé poznatky z dávných her mohou i zkušenější hráči. V dnešním článku se budu věnovat kodexu Necronů.
- Imotekh the Stormlord může ve hře udržet Night Fight pokud na kostce hodí více než je aktuální číslo herního kola. Dokud je jeho Night Fight stále ve hře, ve střelecké fázi přivolává blesky, které způsobují D6 S8 hitů do každé soupeřovy jednotky na stole, pro kterou si Imotek hodí šestku. Tyto hody se dají pojistit Cryptekem s chronometronem.
- Model v Catacomb Command Bárce může provádět sweep attack v pohybové fázi. Model hituje na 3+ pokud se CCB pohla combat speed nebo na 4+ pokud se hýbala rychleji a to včetně flat outu. Model provádí sweep attack CC zbraní kterou je vybavený a pokud na hit hodí šestku, může si Necroní hráč vybrat, komu v cílové jednotce wound přidělí. Na sweep attack nelze uplatnit cover save.
- Ghost Ark může „opravit“ Necroní Warriory. Pokud hodí 2+, přidá D3 Warriorů do jednotky v 6“ od Arky. Pokud hodí 1, bárka dostane glance bez sejvu. Arka může navíc rozdělit střelbu z gauss arrays.
- Všechna Necroní vozidla mají pravidlo Living Metal, které znamená že na 2+ ignorují shaken result a na 4+ ignorují stunned result.
- Tesla zbraně udělují navíc dva hity, pokud na hit padla šestka. Tesla Destructor navíc zasáhne na 6+ jakoukoli jednotku do 6“ od původního cíle.
- Nemesor Zahndrekh může pro spřátelené jednotky každé kolo zprostředkovat několik speciálních pravidel a naopak soupeřově jednotce může nějaké speciální pravidlo odebrat.
- Destroyer Lordi mají pravidlo preferred enemy.
- Když Cryptek stříli Tremorstave, všechny zasažené nepřátelské jednotky považují otevřený terén za diffucult terén.
- C’Tan s Worldscape může udělat ze všech difficult terénů dangerous terény. Terén, který je už sám o sobě dangerous, pak test na dangerous terrain selže nejen na jedničku ale i na dvojku.
- Scarabi mají entropic strike. Za každý hit, který uštědří si hází D6. Na 4+ je sníženo AV vozidla o 1. Pokud model dostane unsaved wound, entropic strike zruší armor save.