Poznej svého nepřítele 7: Tyranids
Jedním z klíčových faktorů k dobrým herním výsledkům jednoznačně patří znalost soupeřovy armády. Samozřejmě, že nutně nepotřebujete znát každou jednotlivou statistiku každé jednotky v každém kodexu, určitě se ale hodí alespoň ty zásadnější informace, které mohou nemile překvapit.
Tato série článků má pomoci hlavně začínajícím hráčům, kteří zatím neodehráli dostatečný počet her, aby získali alespoň orientační znalost hlavních vychytávek jednotlivých kodexů. Poučit se nebo si připomenout některé poznatky z dávných her mohou i zkušenější hráči. V dnešním článku se budu věnovat kodexu Tyranidů.
- Pokud nejsou ne synapse modely v dosahu synapse musí provádět LD test. Pokud je tato situace na začátku Tyranidího kola, jsou takovéto modely pod vlivem feed nebo lurk instinctive behaviour. Často se na to zapomíná. Genestealeři LD test provádět nepotřebují.
- Pokud se Tyranid Prime připojí k jednotce Warriorů, sdílí celá jednotka WS a BS Prima.
- Hormagaunti hází na run 3D6 a vybírají nejvyšší kostku.
- Gargoyly mají speciální pravidlo Blind Venom, které říká, že pokud hodí v combatu šestku na to hit, automaticky dávají wound. Toto funguje ještě lépe s preferred enemy.
- Jakákoli jednotka do 6“ od Venomthorpy se bere, jako by byla vybavená defenzivními granáty. Těmto jednotkám také poskytuje 5+ cover save Navíc nepřátelské jednotky, kromě vozidel, které chtějí assaultovat zmíněné Tyranidí jednotky, musí provést dangerous terrain test.
- Carnifex má v chargi +2 k iniciativě, s Adrenal Glandy útočí v iniciativě 4. S Frag Mines má i assault granáty.
- Hive Guardy pro střelbu nepotřebují line of sight, navíc nemůže cíl použít žádný cover save, který nepochází z toho, že je jednotka v area terénu nebo se ho nedotýká. I když poslední FAQ říkají, že se to týká pouze toho, když Hive Guardy hází na to wound, tak v zahraničí se toto pravidlo uplatňuje i proti vozidlům, které tak nezískávají cover například za smoke nebo flat out.
- Pokud má Tervigon Adrenal Glandy a Toxin Sac, Termagauntí jednotky do 6“ těží výhod těchto biomorphů také. Termagaunti v této vzdálenosti od Tervigona získávají také counter assault, pro který používají LD Tervigona.
- Mycetic Spory fungují stejně jako Drop Pody – redukují scatter, aby nepřistály v impassable terénu nebo v nepřátelské jednotce. Stále ale mohou vyletět mimo stůl nebo do terénu.
- Hive Tyrantovy psychic shooting powery zasahují autoaticky. Určitě vás potrápí Paroxysm.