Návrat Vindicatoru
Vindicator je jistě strach nahánějící vozidlo. Mnohdy funguje jako velký fire magnet. Bodejť by ne, když střílí velkou plasku S10, AP2. Nicméně v páté edici ustoupil do pozadí a reálně ho nebylo v podstatě vůbec vidět, pokud se zrovna nejednalo o armády Blood Angels a Black Templars. Šestá edice, změna glance a potenciální návrat dead star jednotek Vindicátorům opět nahrává do karet.
Nejdříve si připomeňme, že největší neduhou Vindicatoru byla jen jedna relevantní zbraň s krátkým dostřelem, Když už se dostal na dostřel, znamenalo to, že v dalším kole bude poctěn melta pozorností soupeře. S tím se ovšem tak nějak počítá, daleko horší bylo, že stačil jakýkoli glance, aby se z něj stal jen relativně bezcenný pojízdný cover. Zde nastupuje 6. Edice a fakt, že glance hit, kromě ubrání hull pointu nepůsobí další damage, takže nehrozí shaken, imobilizace nebo weapon destroyed. V páte edici hráči stačil jeden shaken result a soupeř byl na kolo v bezpečí a další střelbu směřoval jinam. I když vzhledem k zavedení HP může soupeř Vindiho uglancovat, znamená to, že musí vynaložit podstatně více střelby, což dá možnost přežít jiným jednotkám, ale v tom potenciál Vindicatoru není.
Hlavní síla bude ve chvíli, kdy se do hry vrátí tuhé jednotky v podobě motonobů, kteří díky úpravě T pro bajky a FnP nabývají na odolnosti, v šesté edici už není možné noba na motorce instantovat s S8, takže fisty, lascannony, melty, rakety nebo nejdokonalejší ničitel motonobů páté edice – hive guardy, nejsou pro tyhle jednotky zhoubou jako dříve, nejen že nedostanou ID, ale navíc mají ještě FnP. Vindicator tak dokáže udělat v jednotce nobů nebo paladinů neskutečné peklo, kterému nahrává i zhoršení cover save, byť zrovna motorkáři se tím trápit nemusí. Samozřejmě že zmínění motorkáři a paladini nejsou symbolem každé armády, ale při hojnějším výskytu terminátorů je opět Vindicator platnou volbou. Díky změnám blastů a jejich efektu na vozidla bude samozřejmě i pro ně větší hrozbou.
Závěrem lze tedy říci, že Vindicator bude poměrně častou volbou. Přeměřování vzdáleností kdykoli ve hře znamená, že si zvláště hráč BA a BT bez problémů dokáže udržet dostatečnou vzdálenost, aby na něj zmiňované dead star nemohly zaútočit/vystřelit dříve. U jiných kapitul už to není tak žhavé a o post v heavy slotech se budou Vindicátory prát s Predátory, kteří dokáží poskytnout long range střeleckou podporu.