Chaos Daemons, poznatky z první hry v 6. edici
Včera jsem absolvoval první bitvu v 6. Edici s Chaos Démony proti Space Wolfům. Musím přiznat, že zavrhované démoni jsou zatraceně nechutní, nejen, že update kodexu z White Dwarfa přináší zajímavější Flamery a Screamery, ale i samotná změna pravidel dává, zvláště lítajícím démonům nové možnosti.
Zkoušel jsem koncept lítajícího cirkusu, tedy list postavený na okřídlených monstech, jetbikách a jump infantry.
Herald of Tzeentch na disku
2x 5 Flamerů
2×5 Screamerů
2×5 Plaguebearerů
5 horrorů, bolt, changeling
3x Nurgle DP, křídla, unholy might, cloud of flies, noxious touch, breath of chaos
1500 bodů
Na vyšší bodový limit je nutné nasadit Fateweavera, který značně zvedá životnost ostatním jednotkám. Samozřejmostí je, že v preferované „polovině“ se vždy ocitají všechna lítací monstra, čímž, i v případě, že má soupeř potentní střelbu na lítací cíle.
Na jednu stranu je výkon démonů opravdu velký, ale je nutné počítat s tím, že jsou to poměrně křehké modely. Pokud ale přežijí první kolo soupeře, začnou rozsévat neskutečné zlo, zvláště, pokud je soupeř MEQ. Několik poznatků:
– Flameři jsou opravdu ultimátní jednotka, díky snížení ceny a navýšení woundu, je jejich životnost lepší než dříve, zvlášť když mají v jednotce heralda. Vozidla i terminátoři se musí mít hodně na pozoru.
– Soupeř, ať už je to téměř kdokoli si větší jednotku flameri rozhodně nelajzne chargovat. Wall of fire je ve spojení s Breath of Chaos ultimátní anti assault.
– Screameři fungují parádně, je však třeba myslet na fakt, že s 5++ jsou hodně křehcí a cokoli s vyšší I a dostatkem útoků je pro ně smrtící. I obyčejní mariňáci si stihnou bouchnout, byť pak sami obvykle umřou. Pět kousků funguje jako dobrá rozptylovací jednotka, nestojí moc a soupeř ji rozhodně nemůže ignorovat. Navíc třískají do jedné jednotky, nad kterou turboboostí, pokud je to něco s nižším armorem, už samotný přelet může být ultimátní na menší jednotky.
– Na armor save Nurglího prince nevyšly body, nicméně trocha mathammeru říká, že Nurgle DP s T6 a 5++ je na tom proti běžným zbraním (bolter apod.) stejně efektivní jako T5 a save 3+. A jelikož statistika ne vždy funguje, tak je dokonce lepší, protože každá kostka, kterou si nebudu házet znamená šanci na přežití a proti těžkým zbraní m je sejv 3+ obvykle stejně k ničemu. Sejv i nurgle marka stojí stejně bodů.
– Swooping monstra jsou nechutné. Nejen že je těžké je trefit, ale navíc jsou zcela odolné vůči nepříjemnému CC. Vector strike se vždy hodí a ground test není zase tak hrozný. Za hru mi monstrum k zemi spadlo jen jednou a to až po střelbě poslední soupeřovy jednotky.
– Breath of Chaos na princích byl vždy zajímavá hračka, teď, když může lítat, je to ještě lepší. S pohybem až 24“ už má hodně slušný rádius.
Celkově jsem tedy s praktickou zkouškou démonů v 6. Edici spokojen, Ano budu mít problém proti armádám s masovou střelbou a velkou saturací cílů, ale to měli vždy, kvalitní střelba démonům nevadí, trápí je vysoká rate of fire. Díky slabším sejvům, tak drahé démoní modely střelbou opravdu hodně trpí. Na to samé trpěli i v minulé edici pravidel. Nyní si myslím, že démoni si své místo v kompetitivní hře rozhodně najdou. Dnes si odzkouším stejnou sestavu na turnaji v Mephitu.