Control RTX+DLSS ON vs OFF

Dnes vyšla dlouho očekávaná hra Control, která má slíbenou podporu NVIDIA RTX a DLSS již od oznámení RTX řady grafických karet. Jelikož implementace RTX a DLSS se často netěší veliké popularitě a nejde mnohdy vidět rozumné srovnání, tady je. Ve všech případech se jedná o snímky z cílového rozlišení 2560×1080.

Úroveň detailů je vždy nastavená na nejvyšší, včetně 4xMSAA, v případě RTX ON pak všechny možnosti. V případě použití image sharpening jde o Freestyle fitr zaostřování s 50% zostření a 100% ignorování film grain na 100%

RTX OFF max. out settings
RTX OFF, max. out settings
RTX ON
RTX ON, max. out settings
RTX ON, rendering resolution 1920x810
RTX ON, rendering resolution 1920×810
RTX ON, DLSS, rendering res. 1706x720
RTX ON, DLSS, rendering res. 1706×720
RTX On Image sharpening 50%
RTX ON, rendering resolution 1920×810, Image sharpening 50%
RTX ON, DLSS, rendering res. 1706x720, image sharpening 50%
RTX ON, DLSS, rendering res. 1706×720, image sharpening 50%

Všechny detaily na max s RTX při rozlišení 2560×1080 znamená průměrných 47 FPS s RTX2070 Super, takže je fajn někde získat výkon navíc aby nemuselo nutně docházet k omezování detailů. Ray Tracing v Controlu naprosto mění vzhled hry, takže by byla velká škoda ji hrát bez RT. Hra je s RTX ON poměrně neostrá, takže snížení rendering resolution nebo využití DLSS nemá takový negativní dopad jako v některých jiných hrách. Kombinace DLSS + doostření skrz freestyle filtr mi osobně přináší nejlepší poměr kvality vs výkon. S DLSS hra běží ~80FPS.

A ještě porovnání RTX OFF, RTX medium a RTX high

RTX OFF
RTX OFF
RTX medium
RTX medium
RTX high
RTX high

Keep Reading

Předchozí