PPTQ Vancouver, Ústí nad Labem

V neděli 22. února se konalo v Ústeckém Domě Dětí a Mládeže PPTQ Vancouver ve formátu Modern. Jelikož je modern v současné době můj MTG formát číslo jedna, rozhodl jsem se na turnaj vypravit.

Pro turnaj jsem zvolil univerzální balík, se kterým mám v poslední době nejvíce nahráno. Tím balíkem je Junk nebo Abzan, pokud vám sedí nové pojmenování, v klasické Rock verzi s discardem a Lilianami. Decklist vypadal následovně:

(0)

Se stejným balíkem jsem o den dříve absolvoval i PPTQ Stochov na kterém jsem uhrál celkové skóre 4-2 a díky nejhoršímu pomocnému hodnocení 12 bodových hráčů jsem byl až na 16. místě. V Ústí byl výsledek lepší, ale nebudu předbíhat.

V Ústí se sešlo 33 hráčů, což znamenalo, že se bude hrát šest kol. Oproti Stochovskému turnaji, kde bylo hráčů 51, v Ústí byla šance na snadnější postup do TOP8 právě díky nižší účasti. Na Stochově jednomu hráči na postup do TOP8 nestačilo 13 bodů, v Ústí se do topky dostal jeden hráč s 12 body. Ale zpět k reportu.

 

První kolo: Tomáš Komárek, Mono white hatebears
Proti tomuto typu balíku nemám mnoho natestováno ale mám alespoň představu, jak nepříjemný umí soupeřův balík být. Zdražování pomocí Thalie, zamezení hledání v knihovně na základě Arbitra a to celé kombinováno s Ghost Quartery není příliš ideální, zvlášť když soupeř začíná. První prohrávám, do druhé si věřím, díky Drown in Sorrow a Golgari Charmům v sidu. První zmíněná karta soupeři zatopí a jde se na třetí hru, kde bohužel trošku nezkušeně keepnu one lander a i když jsem na draw, tak druhý land na chvíli misnu. Mezitím však soupeř rozjíždí svůj plán Thalia into Arbiter. Na ruce mám relevantní jen Drown in Sorrow, ale mám problém s manou. 3 země nestačí, a když dorazí 4. tak je to fetchka a musím platit za hledání v knihovně. To mě stojí kolo a soupeři přichází Ghost Quarter, který ničí jednu z mých zemí. Jsem tak strašně pozadu a podléhám prostému tlaku soupeřových bytostí.

1:2, 0:1 celkem

 

Druhé kolo: Mariusz Gongola, Soul Sisters
Mariusz hrál na Stochově v sobotu Esper Gifty, v neděli však změnil zcela strategii, z hard kontrolu na čistokrevné agro. Jsem na Draw a rozjezd je pro mne poměrně pomalý, kdežto soupeř začíná Soul Wardenem následovaný Ajaniho Pridematem. Sice díky soulům dokáži dlouho odolávat útokům Pridemateho, tak následně i Serra Ascendanta, jakmile ale souly dojdou, potupně umírám. Na tento typ balíku nemám dostatek removalu v mainu. Prohranou hru jsem se snažil co nejdéle protáhnout a načerpat informace o tom, co soupeř hraje. Například Figure of Destiny bych v balíku neočekával. V druhé hře začínám discardem, soupeř dá nějakou bytost s life gainem a v druhém kole Auriok Championa, jako odpověď mám Golgari Charm, což soupeři rozbije strategii, protože na přítomnost Aurioka spoléhal. Hra se pak nese v mé režii. Ve třetí hře si soupeř dává muligan do 5 karet na play a po vyložení země a předání kola se dočká discardu následovaného dalším discardem. Takto narušená soupeřova ruka je v zásadě neškodná a nic zajímavého nedokáže zahrát. Hru tak velice snadno vyhrávám.

2:1, 1:1 celkem

 

Třetí kolo: Petr Schor, Living End
Vyhrávám hod kostkou a po soupeřově muliganu dávám discard, který prozrazuje, že soupeř hraje Living End. Pro zahození byl jasný cíl Violent Outburst. Přes všechno cyklování bytostí soupeř nenachází další kaskádu, takže se mi daří poměrně snadno rozvíjet svůj plán. Bohužel na Nosorožce měl soupeř Shriekmawa, nicméně souly s podporou Sorina soupeře výrazně jezdily a mě nasávaly nemalé množství životů. Když už soupeř nakonec našel kaskádu a protočil Living End, počestoval ho z hrobu Nosorožec. I když měl na stole poměrně dost bytostí, race se Sorinem a několika spirit tokeny na stole jsem nemohl prohrát. Do druhé dává soupeř muligan a nechává poměrně špatnou ruku. Sice procyklí několik bytostí a dokonce dokáže zahrát living end ve chvíli, kdy jej hezdím spirity, tak má v hrobě jen tři bytosti, z toho dvě stejné. Na ty mám v ruce připravenou Pulsu a na třetí Cut. Soupeř si tak v zásadě vůbec neškrtne a snadno vyhrávám. Vůbec jsem nečekal, že bych proti tomuto balíku mohl vyhrát tak snadno.

2:0, 2:1 celkem

 

Čtvrté kolo: Lukáš Huska, UWR Control
Opět začínám hru a Thoughtseize odhaluje UWR Control. Hlavně ale vidím Blood Moon, který volím jako správný cíl k zahození, nejen proto, že mi škodí, ale hlavně krmí Tarmogoyfa, kterého hraju ve druhém kole. První hra však zdaleka nebyla tak snadná. Protáhla se zhruba na polovinu celkového časového rozpočtu na kolo. Hru rozhodly Lingering Souls a Gavony Township.

Druhou s vědomím toho, že soupeř hraje Blood Moon, fetchuji pro basicy, černá a zelená jsou nutné, bohužel bílou už nestačím najít a na stole i přes discard přistane Blood Moon. Naštěstí mohu hrát alespoň něco, ale to co na stůl dám, dříve nebo později soupeř zlikviduje. Hra se tak otočila do čekání na Abrupt Decay a doufání že přijde dřív, než mě soupeř dokáže zabít. Nejdříve mi přijde pláň a já do hry protlačím spirit tokeny, kteří začnou pomalu a jistě soupeře jezdit, záhy přijde i Decay, který radikálně změnil poměry sil na stole, protože jsem měl k dispozici manu na aktivaci Townshipy nebo na oživení dvou Treetop Village. Ve hře školím soupeře v tom, jak obehrávat Cryptic Command. Nahlásit přechod do combat fáze, vytáhnout ze soupeře command, který tapne bytosti a pak teprve v klidu oživit země a zaútočit si. Až rozhodčí musel soupeři vysvětlit, že oživení jde provést až v „begining of combat step“. Soupeř mě sice dokáže sjet na 6 životů a bojím se kombinace Bolt, Snapcaster, Bolt, naštěstí soupeř drží jen Bolt a Hellkitu ale má k dispozici jen dvě červené many. Tlakem tokenů jej nakonec zabíjím těsně před koncem časového limitu.

2:0, 3:1 celkem

 

Páté kolo: Michal Král, UG Infect
S Michalem jsme byli jediní Kladeňáci, kteří nakonec na turnaj dorazili, a bylo nám oběma jasné, že hrajeme o TOP8, protože vítěz si bude moct dát v klidu plichtu v 6. kole. S Michalem jsme se potkali už v Sobotu na Stochově, kde jsem mu poměrně snadno nařezal. Stejná situace se opakovala i v neděli. Discard, zabíjení, dicard, zabíjení a není co řešit. Infect proti discardu neumí příliš dobře bojovat. Hlavně druhá hra byla smutná, protože Michal musel muliganovat a já měl k dispozici dost discardu i zabíjení na to abych hru snadno opanoval.

2:0, 4:1 celkem

 

Šesté kolo: Jedrek Szmyd, Blue Moon
Vzhledem ke skóre není nic snazšího, než se velice rychle dohodnout na remíze a dát si před TOP8 chvíli oraz. Sice byla možnost zahrát si o pořadí, ale jelikož jsme měli špatné pomocné hodnocení, riskovali bychom možnost postupu.

0:0:3, 4-1-1 celkem

Siege Rhino

Čtvrtfinále: Szymon Biela, Affinity
Se Szymonem jsem se potkal už v pátek na FNM, kde mne poměrně snadno vypráskal. Pravda, v pátek jsem hrál balík upravený pro místní metagame a s možností, že by se tam objevil někdo s Affinitou jsem vůbec nepočítal. Tentokrát jsem byl připraven, alespoň po sidu. Soupeř díky lepšímu pořadí začíná, což pro mě není dobré, ale nemohu s tím nic udělat. Poměrně snadno vyloží několik bytostí následovaných Cranial Plating a než se na něco zmůžu, jsem mrtvý. Po přesidování, které v případě Affinity znamená výměnu 11 karet v balíku, se na soupeře cítím. To se potvrzuje a má reaktivní ruka dokáže zničit vše, co soupeř dodá na stůl. Sice chvíli vázl můj vlastní výherní plán, ale ve chvíli, kdy se na stůl podívá Stony Silence, se cítím více než luxusně, zvláště když ji následují Lingering Souls. Soupeře tedy po relativně dlouhé hře ujezdím pocukrovanými spirit tokeny. Do třetí si soupeř střihne muligan do pěti a já se se svou Stony Silence cítím na koni. Bohužel soupeř má k dispozici Thoughtseize a Stony Silence zahazuje, nicméně pocit z dobře ohlídané hate karty mu kazí heavy removal ruka. Vše co hraje zabíjím. Po použítí druhého Path to Exile mi říká, něco ve smyslu, že další už určitě nemám a hraje Ensoul Artifact na Darksteel Citadel. Měl pravdu, víc PTE v balíku nemám, ale Abrupt Decay poměrně jasně vysvětlil, že mi absence dalšího PTE nevadí. K ničemu dalšímu se soupeř nezmohl a já jej snadno zabíjím a postupuji do semifinále.

2:1, 5-1-1 celkem

 

Semifinále: Martin Švec, RG Tron
Trony nemám v lásce, hra proti těmto balíkům mě nebaví, buď mám odpovědi, nebo prohraju, mnoho možností k interakci se soupeřem nemám. Nedá se ale nic dělat. Tentokráte mám výhodu v tom, že začínám. Dám keep tří zemí, decaye a tří nosorožců. Není to buhví co, ale třeba budu mít štěstí. Po mé úvodní zemi soupeř vytáhne první z Urza zemí, dá mapu a nechá mě hrát. Já dám druhou zemi a využiju decay, který nemá v tomto matchupu lepší cíle. Soupeř se na zničení mapy příliš netváří, nicméně ve svém kole vyloží druhou Urza zemi a nechá mě hrát. Jaké překvapení pro mne bylo, že další kolo soupeř nic nezahraje. Paráda, přichází můj čas. Do hry se podívá první nosorožec, soupeř opět nic nezahraje, a já přidávám druhého nosorožce, soupeř si lízne a vzdává. Druhá hra se už ale nese v režii Tronu a nemám moc šancí se hrou cokoli udělat, nakonec umřu na trigger Dark Confidanta. Ve třetí začnu pěkně discardem, poté Lilianou, která soupeři vyhazuje hodně karet. Nakonec ale sestaví Tron a Lilču nabitou na ultimátku mi soupeř ničí Karnem. Poté si soupeř najde Sundering Titana a na to dělám zásadní chybu – misnu trigger Dark Confidanta. Za jednu manu hraju Tasigura a teprve nyní někdo z přihlížejících upozorňuje, že jsem neuplatnil trigger. O něm soupeř dodatečně rozhodne, že se dá na stack a já tak líznu Fulminátora. Na jeho hraní už ale nemám manu. Škoda, kdybych trigger nemisnul, měl bych v ruce Fulminátora, který by soupeři rozbil tron. Jelikož díky Lilianě Martin zahodil nemalé množství Urza zemí, radikálně bych ho zpomalil a s Karnem s 5 countery bych si nějak poradil. Bohužel chyby se neodpouštějí a soupeř v následujícím kole hraje Titána, který mi zničí všechny země. V tuto chvíli už nemá smysl pokračovat, protože Karna s Titánem bez zemí nemám šanci jakkoli obehrát. Podávám soupeři ruku a posílám jej do finále.

1:2, 5-2-1 celkem

 

Kromě poslední zmíněné chyby jsem s průběhem turnaje i mou hrou spokojen. Když připočtu 4:2 ze sobotního PPTQ na Stochově, tak jsem dosáhl konzistentního výsledku. Balík fungoval dobře, byť bych v sideboardu místo jednoho nebo dokonce obou Drown in Sorrow raději uvítal Damnation, která neřeší, jak jsou bytosti na stole velké. Stejně tak bych uvítal ještě nějaký discard navíc proti kombu.